گواهینامه استاندارد ملی ایران برای تولید ریل راه آهن به شرکت ذوب آهن اصفهان اعطا شد.
کد خبر: ۹۰۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴ 12 October 2020

معاون بهره برداری شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان گفت: این گواهینامه همراه با پروانه کاربرد علامت استاندارد این محصول به منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اعطا و با این گواهینامه دیگر پرونده تمام انتقادات برای ریل ذوب آهن اصفهان بسته شد.
مهرداد تولاییان افزود: جرقه تولید ریل از سال ۷۲ در ذوب آهن زده شد، اما ترکیبی از تجربه و تعهد باعث شد تا این شرکت موفق  به تولید ریل استاندارد شود و این محصول را راهی بازار کند.
وی گفت: برای تولید انواع ریل، راه بسیار دشواری طی شده و امروز بر اساس استاندارد، تلرانس این محصول میکرونی است و صادرات این محصول می‌تواند برای ذوب آهن درآمد ارزی خوبی به همراه داشته و بخش زیادی از مشکلات این واحد تولیدی را برطرف کند.
معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان افزود: به محض تامین نیاز داخل و در صورت نبود متقاضی به سمت صادرات حرکت خواهیم کرد، اما دولت به شدت بحث توسعه ریلی را پیگیری می‌کند، اگر در ادامه نیز این توسعه در اولویت باشد همچنان نیاز داخل را تامین خواهیم کرد و در غیر این صورت ذوب آهن آمادگی لازم برای صادرات را دارد.
مهرداد تولاییان تاکید کرد: در حال حاضر تنها مانع برای صادرات ریل ذوب آهن نیاز داخلی است، در غیر این صورت هیچ مشکلی در زمینه‌های فنی و بازرگانی وجود ندارد.
معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان، گفت: برای صادرات ریل، الزامی است به سمت بازار‌های فعلی نرویم، اما در حال رصد بازار‌ها هستیم، حتی در این مدت جلسات و سفارشاتی داشتیم، اما اعلام کردیم باید نیاز داخل را تامین کنیم.
مهرداد تولاییان در خصوص برنامه ریزی برای افزایش تولید، گفت: افزایش تولید در شعار آسان است و در اجرا کار سخت می‌شود، زیرا تناژ افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل افزایش ظرفیت نیازمند برنامه ریزی است.
وی افزود: شهریور ماه در شرکت ذوب آهن اصفهان تولید هفت هزار تن ریل ثبت شد و از سویی دیگر موجودی انبار‌ها امروز ۵۵ هزار تن ریل تایید شده است که آماده حمل و نصب است.
معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: البته ذوب آهن تولید ۱۰۰ هزار تن ریل را برای سال جهش تولید هدف گذاری کرده است تا با تحویل آن خطوط ریلی با سرعت توسعه یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار