دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: سینما جایگاه خاصی در جهان و کشور ما دارد و برگزاری جشنواره‌های هنری و سینمایی در شهرهای مهم، تاریخی و مشهوری همانند اصفهان به توسعه دیپلماسی شهری و ارتباط بین المللی در این مناطق کمک می‌کند.
کد خبر: ۹۰۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰ 13 October 2020

علیرضا تابش روز  سه شنبه در نشست خبری  که به شکل مجازی برگزار شد، افزود برگزاری جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شهرهای مهم و تاریخی همانند اصفهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به معرفی بیشتر ظرفیت‌ها و آثار و تاریخ این شهر کمک می‌کند زیرا جشنواره‌ها سکوی مهمی برای معرفی دستاوردهای هنری کشورها محسوب می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که تجارب برگزاری این جشنواره مسیر راه را برای جشنواره های آینده روشن و هموارتر خواهد کرد و افزود : سال آینده شمسی و میلادی با نسل جدیدی از جشنواره‌های سینمایی روبه رو خواهیم شد.

آثار رسیده به جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان ۲۰ درصد رشد داشت
دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در بخش دیگری از این گفت و گو  افزود : آثار ارسالی به دبیرخانه این رویداد هنری امسال  نسبت به سال گذشته بطور میانگین ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰۳ فیلم متقاضی حضور در جشنواره بودند که آثار پذیرفته شده بر اساس مقررات ۳۲۵ اثر است ادامه داد: آثار راه یافته به بخش مسابقه ۱۰۷ فیلم است  که ۱۱ فیلم بصورت فیزیکی و محدود اکران می شود و ۱۰۷ عنوان فیلم روی پلتفرم های دیجیتال در مدت ۶ روز برگزاری جشنواره برای مخاطبان ارائه خواهد شد.

به گفته وی ۲ فیلم سینمایی ویژه نابینایان هم در این جشنواره بصورت توضیح دار و با زبان اشاره به نمایش گذاشته خواهد شد.  

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: چهارمین المپیاد فیلم سازی در مجموع با رشد چهاربرابری ایده و فیلم کوتاه مواجه شده است و ۸۴۲ اثر به این المپیاد رسیده که با ارزیابی‌های انجام شده توسط شورای علمی و انجمن سینمای جوان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مجموع این ایده‌ها ۲۷ ایده پذیرفته شده و ۳۶ فیلم هم توسط نوجوانان به این المپیاد راه یافته است.

به گفته وی جوایز و مدال های نفرات برتر این المپیاد همزمان با روز اختتامیه جشنواره به آنها اهدا خواهد شد.  

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار داشت: تولید فیلم های سفارشی یکی از دغدغه‌های رسانه‌ها و فیلم سازان است اما در جشنواره امسال رشد فزاینده ای در تولید آثار اتفاق افتاده که بیشتر آنها با مشارکت بخش خصوصی انجام شده است.

وی تصریح کرد: کارهای جدی انیمیشن سینمایی و پرفروش توسط جوانترهای سینما در کنار پیشکسوتان این عرصه در سال‌های گذشته تولید شده است.

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته نگرانی جدی برای تولید آثار و فیلم های کودکان و نوجوانان وجود داشت اما امسال با رشد بالای فیلم های راه یافته به بخش جشنواره مواجه هستیم که باید بخش خصوصی در این زمینه بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

وی بیان کرد: بزرگداشت ۲ چهره پیشکسوت و نام آشنای سینمای کودک و نوجوان دهه‌های گذشته " ابراهیم فروزش " و "کامبوزیا پرتویی" در سی و سومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان انجام خواهد شد .

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تصریح کرد: پاندمی کرونا، چالش اصلی امسال برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان بود که به پارادایم ذهنی تبدیل شده بود؛ همه ما دهه‌های گذشته به برگزاری جشنواره‌های سنتی عادت کرده بودیم اما اولین دستوالعمل بدلیل شیوع کرونا برگزاری جشنواره به شیوه مجازی و آنلاین است.

تابش گفت: امسال برگزاری جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان و کارگاه‌های آموزشی، افتتاحیه و اختتامیه و برنامه‌های شب اصفهان و دیگر برنامه‌های جنبی آن باید بروز و ظهور رسانه‌ای بیشتری پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: تغییر پارادایم ذهنی صاحبان آثار و برگزار کنندگان جشنواره و منتقدان سینما و صاحبان رسانه با همکاری و همفکری انجام شده است و اولین جشنواره آنلاین طراحی و برگزار خواهد شد.

تابش اضافه کرد: کودکان امروز در عصر دیجیتال بدنیا امده‌اند و تولید محتوای جذاب و بومی برای آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ نسل کودک و نوجوان امروز تسلط و آشنایی بیشتری با فناوری های دیجیتال و ارتباطاتی دارد و از این فناوری خیلی روانتر و بهتر از نسل گذشته بهره برداری و استفاده می کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار