سند مالکیت ملی برای یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار از اراضی استان در سال جاری صادر شده است.
کد خبر: ۹۰۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷ 13 October 2020

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در حاشیه نشست مشترک اداره کل ثبت اسناد و اداره کل منابع طبیعی استان در خصوص صدور اسناد رسمی برای اراضی ملی استان گفت: قرارداد‌های مرتبط برای صدور سند تک برگ ملی اراضی ملی بسته شده و استان اصفهان جزو سه استان برتر کشور در این زمینه است.

محمد حسین شاملی با بیان این که با پیشنهاد اداره کل ثبت اسناد جبران عقب ماندگی در طرح کاداستر (تعیین موقعیت مکانی املاک با استفاده از ماهواره) در دستور کار قرار گرفته است گفت: از ۹ و نیم میلیون هکتار اراضی ملی در سطح استان، تا پایان سال ۹۸ حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی زیر پوشش این طرح قرار گرفته است.

وی گفت: در تلاش هستیم در نیمه دوم امسال با اجرای طرح کاداستر در ۶ میلیون هکتار از اراضی ملی استان، سند مالکیت تک برگ ملی صادر کنیم.
شاملی به سرنوشت اراضی اختلافی میان دولت و مردم اشاره کرد و افزود: با توجه به شاخص کاداستر و نقشه‌هایی که تهیه می‌شود تلاش می‌کنیم در کمیسیون رفع تداخلات استان اگر حقی از شخصی ضایع شده را بر گردانیم.

وی گفت: طرح کاداستر علاوه بر حل مشکلات مردم در بحث رفع تداخلات ارضی، نیازمندی‌ها شهر‌ها و روستا‌ها را به اراضی تامین می‌کند.
مدیرکل ثبت اسناد استان هم در این نشست گفت: کاداستر زیرساخت توسعه کشور و زیربنای نظام برنامه ریزی استان است.
علی بهبهانی افزود: با اجرای کاداستر و صدور سند تک برگ برای اراضی ملی از زمین خواری جلوگیری می‌شود و کاهش دعاوی دادگستری در حوزه معاملات ملکی و جلوگیری از پول شویی و فرار مالیاتی را به دنبال دارد.) لطفا از هر دو مصاحبه استفاده شود، چون مکمل ۶ یکدیگر هستند. مصاحبه اول از ثانیه ۵۹ تا دقیقه ۱ و ۵۷ و مصاحبه دوم از ۲ و ۲۶ تا ۲ و ۴۱ و از ۳ و ۳۰ تا ۴ و ۹ ثانیه استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار