با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی منصوب و معرفی شد.
کد خبر: ۹۰۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶ 14 October 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، در دهمین نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان  با اهدا حکم وزیر آموزش و پرورش توسط معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور، خانم منافی به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی معرفی شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در این آیین گفت: با توجه به شرایط خاص امسال و شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور، سال تحصیلی جدید با ویژگی‌های خاص خود در ۱۵ شهریور ماه آغاز شد.

محمد زاده ادامه داد: به طور قطع آموزش حضوری کیفیت بیشتری دارد اما با توجه به شرایط کرونایی برای هر سه وضعیت سفید، زرد و قرمز دستورالعمل آموزشی تدوین و به استان ها ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه امروز با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، در بالغ بر ۱۱۰ هزار مدرسه کشور آموزش مجازی جریان دارد خاطر نشان کرد: اولویت نخست آموزش و پرورش، سلامت دانش آموزان و معلمان است و پس از آن تداوم آموزش مد نظر است.

محمدزاده افزود: تهیه اطلس جغرافیای دسترسی دانش آموزان به انواع آموزش در مناطق مختلف امری کلیدی جهت برنامه ریزی آموزشی است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور افزود: ۲۴هزار نفر از آموزش دهنده های سوادآموزی پس از گذراندن دوره های دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش خواهند شد.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی در حوزه سواد آموزی جزو استان های برتر و موفق می باشد؛ ادامه داد: در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، بر اساس سرشماری سال ۹۵ آمار قابل توجهی بی سواد در کشور وجود دارد که باید با کار جهادی در راستای ریشه کنی بی سوادی قدم برداریم.

محمدزاده گفت: ۱۸میلیون کم سواد در کشور وجود دارد که در آینده نزدیک به عنوان ماموریت جدید نهضت سواد آموزی ابلاغ خواهد شد تا از بازگشت کم سوادان به سمت بی سوادی پیشگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار