توصیه معاون استاندار سمنان؛
به گزارش تابناک سمنان: حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: آسیب برگزار نشدن کلاس‌ها به صورت حضوری به مراتب بیشتر از ویروس کرونا است لذا توصیه ما برگزاری حضوری کلاس‌های درس مناطق مناسب است.
کد خبر: ۹۰۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶ 14 October 2020

خجسته‌پور معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان شد

معاون استاندار سمنان بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان به میزبانی استانداری بیان کرد: آسیب برگزار نشدن کلاس‌ها به صورت حضوری و همچنین دوری دانش آموزان از مباحث آموزشی، تعاملات اجتماعی، تحرک و زمان‌های ورزش، به مراتب بیشتر از ویروس کرونا و این بیماری است و توصیه می‌کنیم تا پس از پایان محدودیت‌های اعمال شده، در مناطق و مدارسی از استان که تعداد دانش آموزان محدود بوده و بستر برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فراهم است، کلاس‌های درس به صورت حضوری برپا شود.

وی گفت: می‌پذیریم که با شرایط زیست بوم جدید با ویروس کرونا، زحمات و تلاش‌های معلمین به واسطه آموزش غیرحضوری بیشتر شده و قدردان این زحمات هستیم اما معلمان و فرهنگیان نیاز است با توجه بیشتر به شرایط موجود، نسبت به ارائه مطلوب‌تر مباحث و موارد آموزشی به دانش آموزان در زمان‌های مناسب در طول روز، اهتمام بیشتری ورزند.

حبیب الله خجسته پور افزود: بر طبق آمار و گزارشات موثق، بازگشایی مدارس به دلیل رعایت مطلوب شرایط و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بر شیوع و افزایش سرایت ویروس کرونا تأثیر بسیار کمی دارد.

خجسته پور بیان کرد: دانش آموزان یکی از قشرهایی هستند که در مواجه با این ویروس بیشتر در معرض آسیب قرار دارند و به واسطه دسترسی نداشتن به فضاهای آموزشی به صورت حضوری، از ارتباط دوسویه با معلمان و کادر آموزشی، برقراری تعاملات اجتماعی، زمان‌های ورزش، تحرک و ارتباطات اجتماعی با همنوعان خود محروم می‌شوند که نیاز است تا در این خصوص توجه ویژه‌تری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: حضور دانش آموزان در فضای مجازی و دسترسی به مباحث و مسائل گسترده و وسیع موجود در فضای مجازی، یکی دیگر از آسیب‌های دیگر کرونا بر قشر دانش‌آموز و فضای آموزشی کشور است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان بیان اینکه بر طبق آمار تنها ۱۱ درصد از دانش آموزان استان در مدارس حضور پیدا کردند، اظهار داشت: به واسطه اینکه از هر ۱۰۰ نفر، بالغ بر ۹۰ نفر در مدارس حضور پیدا نکرده و از بسترهای مجازی برای دریافت آموزش‌ها استفاده می‌کنند، طبیعتاً احتمال بروز آسیب‌های جسمی و روحی همچون تحرک نداشتن، دوری از اجتماع، دوری از تعاملات اجتماعی و دریافت آموزش کم عمق برای این قشر مهم و حائز اهمیت وجود دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار