مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان: محمد دستورانی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه پنج هزار نفر از دانش آموزان استان سمنان گوشی و تبلت ندارند، گفت: پیگیری تخصیص تسهیلات برای خرید این اقلام در حال انجام است.
کد خبر: ۹۰۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳ 14 October 2020

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان منصوب شد/ دستورانی جایگزین جهان - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان عصر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه طبق آمار حدود پنج هزار دانش‌آموز استان گوشی و تبلت ندارند، ابراز داشت: برای فرزندان ۱۶ هزار فرهنگی و بازنشسته آموزش‌وپرورش نیز قراردادی برای خرید گوشی منعقدشده است.

محمد دستورانی بابیان اینکه پیگیری تخصیص ۵۲۵ تسهیلات پنج میلیون تومانی برای خرید تبلت و گوشی برای دانش آموزان بی بضاعت توسط استانداری در حال انجام است، افزود: ۱۶۰ میلیون تومان نیز از محل صرفه‌جویی و کمک خیران برای خرید گوشی و تبلت برای دانش آموزان جمع‌آوری‌شده است.

دستورانی بابیان اینکه خرید ۳۰۰ تبلت نیز توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نیز برای دانش آموزان تحت پوشش در نظر گرفته‌شده است، ابراز داشت: تمامی مدارس استان با همکاری دستگاه‌های متولی امر، به اینترنت متصل شدند و برای ۶۰۰ مدرسه نیز بستر دسترسی به سامانه ملی اطلاعات فراهم شد.

وی بابیان اینکه ۵۲ درصد کلاس‌ها طی این مدت به صورت حضوری برگزار شد، تصریح کرد: ۲۲ درصد دانش‌آموزان به صورت حضوری آموزش را دریافت کردند و ۷۸ درصد نیز از طریق شاد، تلویزیون و درس‌نامه آموزش دیدند که عمدتاً دانش آموزان روستایی هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه نرخ تأثیر آموزش غیرحضوری و در فضای مجازی آموزشی بالغ‌بر ۲۰ درصد است، افزود: پیشنهاد می‌شود تا برای وصل بودن حلقه ارتباطی بادانش آموزان، حضور مستمر کادر آموزشی در مدارس و برگزاری کلاس‌های حضوری در مناطق با تعداد دانش‌آموز محدود ادامه داشته باشد.

دستورانی بابیان اینکه طراحی، تحلیل و پیاده‌سازی شبکه بزرگ آموزشی شاد به صورت توأمان انجام شد که طبیعتاً با مشکلاتی همراه است، ابراز داشت: امیدواریم با تحقق تعهدات، مشکلات کاهش خواهد یافت.ی ضمن بیان اینکه معلمان به صورت ۱۰۰ درصدی و دانش آموزان نیز به صورت ۹۰ درصدی به صورت آنلاین در شبکه شاد حضور دارند، در ادامه تصریح کرد: ۱۰ درصدی که امکان آنلاین ندارند نیز می‌توانند به صورت آفلاین مطالب آموزشی را دریافت کنند.

وی افزود: سامانه راهبری شبکه شاد نیز توسط اداره فناوری آموزش‌وپرورش استان برای رفع اشکالات و ساماندهی موارد و مباحث مربوطه در این سامانه راه‌اندازی و به یک سامانه کشوری تبدیل شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه شعار راهبردی تاکید بر آموزش حضوری، رعایت و سلامت همکاران و دانش آموزان در سال تحصیلی است، ابراز داشت: بر این اساس حدود سه میلیارد تومان اعتبار طی سه مرحله برای خرید اقلام بهداشتی در بین مدارس و ادارات به عنوان پیش اقدام مقابله با کرونا توزیع شد تا رعایت پروتکل‌ها در سطح مدارس استان محقق شود.

دستورانی در ادامه تصریح کرد: ۳۲۰ میلیون تومان تجهیزات ورزشی انفرادی نیز برای سال تحصیلی جدید برای مدارس استان خریداری شد تا دانش آموزان بتوانند به صورت انفرادی ورزش کنند و سلامت روان و جسم دانش آموزان نیز مورد تهدید قرار نگیرد.

وی بابیان اینکه بالغ‌بر هزار بازدید از مدارس استان و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام کرونا صورت گرفته است، افزود: خوشبختانه در مدارس استان سمنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بالای ۹۰ درصد ارزیابی‌شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار