مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری برنامه‌های دهه وقف و دهه آخر صفر در استان به صورت مجازی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 15 October 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: حجت الاسلام موسوی در نشست خبری به مناسبت دهه وقف گفت: بر خلاف هر سال که شاهد حضور پرشور مردم در برنامه‌های دهه وقف بودیم، امسال به دلیل شیوع کرونا از ظرفیت‌های فضای مجازی برای اجرای مراسم دهه وقف و دهه آخر صفر در استان استفاده می‌شود.


وی همچنین افزود: در یک سال گذشته ۵۳ مورد وقف جدید در فارس با نیات آموزشی، درمانی، مذهبی، کمک به حل مسائل اجتماعی و نیاز‌های ضروری جامعه به ثبت رسیده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: ۹ میلیون و ۹۰۹ هزار و ۶۰۸ مترمربع اراضی نیز با سازمان مراتع و جنگل‌ها رفع اختلاف و به سازمان اوقاف بازگردانده شد.


حجت‌الاسلام موسوی افزود: صدور هزار و ۷۸۶ سند مالکیت تک برگ به مساحت بیش از ۴ میلیون متر مربع برای بیش ۴ هزار رقبه استان از دیگر اقدامات حقوقی و ثبتی این اداره کل در یک سال گذشته است.
وی گفت: از دهه وقف پارسال تاکنون عملیات عمرانی ۱۷ هزار و ۶۰۲ متر مربع از بقاع متبرکه فارس تکمیل و طرح‌های توسعه و نوسازی در ۱۱ هزار و ۶۶۸ مترمربع بقاع متبرکه انجام شده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به سرمایه‌گذاری در اراضی موقوفه گفت: ۴۰۰ واحد مسکونی با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد در حال ساخت است و طرح بازار بزرگ لار در زمینی به وسعت ۱۹ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی شده است.


حجت الاسلام موسوی با اشاره به فعالیت نخستین شرکت دانش بنیان اوقاف در شهرک صنعتی شیراز با اشتغالزایی ۴۰ نفر گفت: این شرکت افزون بر ۲۵۰ قلم تجهیزات پزشکی در زمینه جراحی فک و صورت، جمجمه و ارتوپدی تولید می‌کند.
وی افزود: در راستای احیای موقوفات تاریخی و گردشگری احیا کاروانسرای خرم بید با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد، کاروانسرای ایزدخواست با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد و کاروانسرای موخک جهرم با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال انجام است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.


وی همچنین از ورود اوقاف و امورخیریه به بحث تولید انرژی خورشیدی در جوار بقاع متبرکه استان فارس خبر داد و گفت: این اداره کل با همکاری وزارت راه و شهرسازی ۱۷ موقوفه با ۷۶۰ هکتار مساحت را برای ساخت مسکن انبوه و ارزان قیمت در طرح اقدام ملی مسکن مصوب کرده است

برچسب ها: برنامه ، دهه وقف ، وقف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار