نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: آمار بیکاری در این شهرستان ۱۵.۶درصد است که با توجه به وجود صنایع متعدد پسندیده نیست و باید برای رفع این معضل تدابیری اندیشید.
کد خبر: ۹۰۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲ 15 October 2020

پروین صالحی اظهار داشت:استخدام جوانان بومی باید بعنوان اولویت فولاد مبارکه و دیگر صنایع مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: مطالبه بحق مردم شهرستان مبارکه این است که جوانان این منطقه در اولویت استخدام صنایع آن قرار گیرند.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمار موجود یک سوم پرسنل فولاد مبارکه از ابتدای راه اندازی تا کنون از مبارکه جذب این شرکت شده اند.

وی اضافه کرد: شرایط اولیه برای رعایت اصل بومی گزینی در استخدام امسال این شرکت که شهریورماه جاری برگزار شده هم مورد توجه قرار نگرفته است.

صالحی گفت: سیاست اصلی در این دوره استخدام جوانان بومی در صنایع است و تمام تلاش خود را در این راستا بکار خواهم گرفت تا آمار بیکاری شهرستان کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به انتقاداتی که در مورد اتخدام نیرو در یکی از شهرداری های شهرستان وجود دارد خاطرنشان کرد: شهرداری ها هم باید همانند سایر ارگانها نیروهای رسمی خود را از طریق آزمون استخدام کنند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تحریم ها، سوء مدیریت و ویروس کرونا بر اقتصاد کشور و استان تاثیر بسیاری گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: پذیرفتن مسوولیت در دوران کنونی با وجود امکانات کم و انتظارات زیاد، شجاعت می خواهد.

صالحی با بیان اینکه برای مقابله با ویروس کرونا مبالغ هنگفتی هزینه می شود اظهار داشت:در شرایط کنونی و تنگناهای شدید اقتصادی باید برای رفع مسائل و مشکلات جامعه بدنبال راهکارهای عملیاتی باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس آمار موجود شرایط شهرستان مبارکه در مقابله با کرونا چندان حاد نیست و این منطقه در وضعیت زرد قرار دارد اما این به معنای بی توجهی به پروتکل های بهداشتی نیست.

وی افزود: در شرایط کنونی تنها راه مقابله با ویروس کرونا رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است و دولت تا حد امکان محدودیت ها را اعمال کرده و بعضی فعالیت ها را تعطیل کرده است.

صالحی خاطرنشان کرد: جاده مجلسی به بروجن یکی از گلوگاههای خطرناک و حادثه آفرین این شهرستان مبارکه محسوب می شود که تصادفات و تلفات زیادی را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: آزاد سازی این محور از چهار ماه گذشته بطور کامل انجام شده و حدود ۹ میلیارد تومان به آن اختصاص داده شده است.

به گفته وی سه راهی مجلسی تا طالخونچه حساس ترین و بحرانی ترین قسمت این جاده است که برای تکمیل آن ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سخنان یکی از نمایندگان مجلس در مورد آلایندگی فولاد مبارکه ادامه داد: ارائه هر گونه مطلبی در مورد آلایندگی این شرکت بر عهده نماینده این شهرستان است اما در شرایطی که بسیاری از صنایع از جمله فولاد در تحریم قرار دارند نباید وارد این مقوله ها شویم.

وی با بیان اینکه هر گونه تحلیل و ارزیابی باید منصفانه و منطقی باشد گفت: حق شهرستان برای پیگیری در این زمینه محفوظ است و در صورت لزوم بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داریم از طریق مجاری قانونی اقدام خواهیم کرد.

صالحی افزود: کمک به صنایع بزرگ در شرایط کنونی کمک به استواری و پایداری کشور است و اقدامات و حرکات ما در این مقطع باید خیلی سنجیده انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار