ایمان حجتی:
مدیر اجرایی جشنواره در اصفهان اظهار داشت: همواره یکی از مهمترین جوایز این جشنواره مربوط به داوری کودکان و نوجوانان بوده و متأسفانه با محدودیت شرکت‌کنندگان صرفا گروهی از کودکان اصفهانی برای داوری برگزیده می‌شدند، اما امسال به دلیل شیوع کرونا و برگزاری آنلاین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان سامانه‌ای طراحی شده که هر کودکی از سراسر ایران که تمایل دارد برای داوری ثبت نام کند و در خانه پس از تماشای فیلم به آن امتیاز دهد.
کد خبر: ۹۰۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵ 17 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، ایمان حجتی افزود: جشنواره بدون کودک مانند استادیوم بی‌تماشاگر و کلاس بی‌دانش‌آموز است و اگرچه امسال شاهد شور و حال حاصل از حضور فیزیکی کودکان نیستیم، امیدواریم این شور و اشتیاق را در برگزاری آنلاین جشنواره شاهد باشیم.

او به برگزاری پخش تلویزیونی و آنلاین مراسم افتتاحیه جشنواره اشاره کرد و گفت: افتتاحیه امسال جشنواره به شیوه‌ای متناسب با شرایط بهداشتی و بدون ایجاد اجتماع برگزار می‌شود که این برنامه از حدود ساعت ۱۸:۳۰ روز یک شنبه ۲۷ مهر ماه از شبکه امید و شبکه اصفهان و همچنین خروجی‌های مجازی جشنواره پخش زنده می‌شود.

دبیراجرایی جشنواره در اصفهان در خصوص فضاسازی شهری جشنواره در این شهر به عنوان محل دائمی برگزاری جشنواره گفت: از روز ۲۷ مهر ماه با پایان ایام عزاداری ماه صفر، فضاسازی شهری جشنواره فیلم کودک و نوجوان با نصب پرچم های جشنواره و تبلیغات مربوط به اکران آنلاین فیلم‌ها در شهر اصفهان نصب می‌شود.

او با اشاره به اینکه امسال ۶ کارگاه ملی و ۷ کارگاه توسط بخش بین‌الملل جشنواره برگزار می‌شود، اظهار داشت: فرصت دیگری که امسال وجود دارد برگزاری آنلاین کارگاه‌هاست که در آنها هم محدودیت نفرات وجود ندارد و هم شرکت‌کنندگان می‌توانند از سراسر کشور در آن حضور داشته باشند.

حجتی تصریح کرد: شیوه برگزاری کارگاه‌ها به این ترتیب است که در بخش نخست کارگاه ضبط شده پخش می‌شود و در بخش دوم پرسش و پاسخ اعضا با استاد به صورت زنده و آنلاین دنبال خواهد شد.

حجتی با اشاره به گردآوری خاطرات برپایی این رویداد در موزه جشنواره توسط دبیرخانه ثابت جشنواره در اصفهان، تصریح کرد: از دوره سی و دوم جشنواره نسبت به جمع‌آوری آثار مردمی از جشنواره فراخوان دادیم که این آثار به عنوان مثال می‌تواند یک کاتالوگ از جشنواره چهاردهم یا گزارش تصویری یک عکاس باشد. ما معتقدیم مرور خاطرات به‌یادماندنی جشنواره لذت بخش است. بر همین اساس بنا داریم با کنار هم گذاشتن و تدوین این آثار، خاطرات جشنواره را برای کودکان بازسازی کنیم.
مدیرکل ارتباطات و امور بین المللی شهرداری اصفهان اظهار داشت: سال گذشته برای مخاطبان معلول و توانخواهان به‌ویژه ناشنوایان مناسب سازی‌هایی انجام شد و امسال نیز در فضای آنلاین این مسأله در نظر گرفته شده و برخی از فیلم‌ها برای پخش مناسب‌سازی شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار