مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش موارد مثبت، ابتلا و فوت بیماران کووید۱۹ در سطح استان خبر داد و از مردم خواست تا با رعایت توصیه‌های بهداشتی، از افزایش این روند خطرناک در فارس جلوگیری کنند.
کد خبر: ۹۱۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 18 October 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در یکصد و هشتاد و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با بررسی مصوبه‌های پیشین ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، ضمن پیگیری روند نمونه گیری کرونا طی دیروز تاکنون در آزمایشگاه‌های تشخیصی؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک و دارای علامت در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

او از افزایش موارد مثبت، ابتلا و فوت بیماران کووید۱۹ در سطح استان خبر داد و از مردم خواست تا با رعایت توصیه‌های بهداشتی، از افزایش این روند خطرناک در فارس جلوگیری کنند.

او در این نشست با بررسی نیاز‌های مراکز درمانی و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه، تامین منابع، تجهیزات، نیروی انسانی و تغییر کاربری و بازسازی بخش‌های مختلف بیمارستان برای خدمت رسانی به بیماران کووید۱۹ را در اولویت دستور کار خود قرار داد.

بررسی پیش بینی و انجام تدابیر لازم برای تامین تجهیزات موردنیاز در آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی، راه اندازی بیمارستان صحرایی، نقاهتگاه و بیمارستان‌های پشتیبان از دیگر محور‌های این نشست بود که با حضور رییس دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفت.
علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس، درباره شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌های استان توضیحاتی ارائه داد.

روسای بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز دیگر اعضای این نشست بودند که گزارش اقدامات مرتبط با شیوه خدمت رسانی به مراجعان به ویژه بیماران کووید۱۹ در بخش‌های مختلف مراکز درمانی را به رئیس دانشگاه و اعضای این ستاد ارائه کردند.

تامین تجهیزات و نیروی انسانی درمانی موردنیاز در بخش‌ها از جمله مهم‌ترین مسائل مطرح شده از سوی روسای بیمارستان‌ها در این نشست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار