حواشی سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان
چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان آغاز شده است.
کد خبر: ۹۱۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶ 18 October 2020

 دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان امروز در آیین افتتاحیه چهارمین المپیاد فیلمسازی کشور که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: تلاش شد در این دوره مدیریتی کاری متفاوت و جذاب برای استعدادیابی نوجوانان در حوزه سینما رخ دهد.

به گفته علیرضا تابش تثبیت المپیاد فیلمسازی نوجوانان یکی از برنامه هایی بود که برای المپیاد در نظر داشتیم و امیدواریم بتواند جایگاه واقعی خود را در نطام هنری و آموزشی کشور پیدا کند.

تابش با اشاره به اینکه نهادهایی مانند آموزش و پرورش و فرهنگستان هنر و سایر نهادها باید همراه ما باشند عنوان کرد: تلاش جمعی می تواند ثمرات این جشنواره را در بخش سینمای ایران ماندگار کند. 

در چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور سه داور از جمله مرضیه برومند، ایرج طهماسب و رسول صدر عاملی ایده‌ها و آنچه به داوری گذاشته می‌شود از ۶۴ نوجوان انتخاب شده را داوری می‌کنند.

 ۶۴ اثر به چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان راه یافتند

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی نیز در این آیین گفت: ۶۴ اثر یعنی ۳۶ فیلم کوتاه و ۲۸ ایده از ۳۱ دختر و ۳۳ پسر نوجوان از ۲۴ استان برای چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور انتخاب کردیم.

حبیب ایل بیگی ادامه داد: امسال استان‌های خراسان رضوی بیشترین متقاضی حضور در چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور را داشتند.

وی تصریح کرد: از ۲۸ مهرماه کلاس‌ها و پرورش ایده‌هایی که توسط نوجوانان در گروه‌های تعیین شده با حضور اساتید و مربیان کار می‌شود تا بهترین ایده در روز اختتامیه از هر گروه یک ایده به بخش نهایی راه یابد.

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی بیان کرد: امسال فیلم‌ها در آپارات بارگذاری شده و نوجوانان می‌توانند فیلم‌ها را از این بستر تماشا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار