معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اردستان گفت: مبلغ ۸۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی از ابتدای سال‌جاری تا کنون در این شهرستان پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۱۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ 19 October 2020

محمدتقی کیانی در نشست کارگروه اشتغال اردستان با اشاره به پرداخت ۴۸ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: این تسهیلات از اعتبار صندوق امداد، تبصره ۱۶ و تسهیلات بانکی به ۱۰۰ نفر از مددجویان زیر پوشش پرداخت شده است و ۴۰ نفر از زیر پوشش خارج شدند.

وی بیان کرد: بنابر اعلام اداره بهزیستی اردستان در سال‌جاری مبلغ ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به ۶۲ نفر از مددجویان زیر پوشش و بهبودیافتگان‌ در قالب وام ۵۰۰ میلیون ریالی پرداخت شده و پرونده ۸۰ نفر نیز آماده پرداخت و منتظر تامین اعتبار است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اردستان اضافه کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان امسال مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی سهمیه داشت که تا کنون ۴۰۰ میلیون ریال آن به چهار نفر پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: تعهد اشتغال شهرستان اردستان برای سال‌جاری یک هزار و ۲۸۸ نفر است که‌ تا کنون ۳۸۲ تعهد محقق و در سامانه رصد اشتغال وارد شده است که امید می‌رود تا پایان سال همه تعهد محقق شود.

کیانی تصریح کرد: اداره‌هایی که موفق به ثبت‌ سهمیه تعهد اشتغال خود در سامانه رصد اشتغال نشدند، باید در زمان باقی‌مانده تلاش کنند این اشتغال‌ها به اشتغال پایدار منجر شود.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان با فراخوان نام‌نویسی افراد جویای کار از طریق فضای مجازی، تعداد ۶۱۲ نفر با مدرک دیپلم تا دکترا اعلام آمادگی کردند که بیش از ۴۰۰ نفر مرد و سایرین زن بودند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اردستان تاکید کرد: همه مصوبه‌های کارگروه اشتغال باید اجرایی شود و تمام ظرفیت کارگروه در خدمت توسعه شهرستان باشد و همه اعضای کارگروه از ظرفیت امکانات موجود خود در راستای رونق اشتغال استفاده کنند.

پنج‌هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار اردستانی شامل یک‌هزار و ۶۶۸ خانوار زیر پوشش حمایت مستمر و ۶۳۹ خانوار به عنوان تبصره ۱۴ (ویژه کسانی که به دلیل وضعیت موجود اقتصادی کشور نیاز به حمایت دولت دارند) زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

همچنین بیش از یک هزارو ۱۳۶ نفر توانخواه و ۳۰۰ نفر زن سرپرست خانوار در اردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند و نرخ رسمی بیکاری در این شهرستان ۹.۸ درصد اعلام شده است.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار