پیوستن ایران به پیمان اوراسیا فرصت مناسبی برای افزایش تجارت با کشور‌های آسیای میانه است.
کد خبر: ۹۱۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵ 19 October 2020

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان در سمینار آشنایی با فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری با کشور قزاقستان ، این کشور را از نظر سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باثبات دانست و گفت: قزاقستان در سال ۲۰۲۰ از نظر شاخص سهولت کسب و کار رتبه ۲۵ را در جهان دارد و دومین اقتصاد بزرگ اوراسیا است.
امیر عابدی با بیان اینکه به لحاظ موقعیت ژئوپلیتیک، قزاقستان از یک سو حلقه اتصال کشور‌های شرق آسیا با اروپا و از سوی دیگر مهم‌ترین پل ارتباطی روسیه با کشور‌های واقع در جنوب آسیا است افزود : این کشور با داشتن بندر آکتائو و دسترسی به جاده ابریشم، از نظر تجاری بسیار مهم و استراتژیک محسوب می‌شود.
وی با اشاره به این که این کشور بازار‌های بزرگ و رو به رشد چین، جنوب آسیا، روسیه و اروپای غربی را با راه آهن و بندر به دریای خزر ارتباط می‌دهد، گفت: داشتن منابع اکتشافی غنی اورانیوم، روی، تنگستن، باریت، نقره، سرب، کرومیت ها، مس، مولیبدن، طلا و فلوریت، از دیگر ویژگی‌های این کشور است.
وی افزود: اتاق مشترک ایران و قزاقستان برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به فعالان اقتصادی اصفهان برای کمک به گسترش فعالیت‌های تجاری با قزاقستان آمادگی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار