مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: آموزش و تدریس غیرحضوری دانش‌آموزان منحصرا باید از طریق شبکه شاد صورت ‌گیرد و استفاده از هرگونه پیام‌رسان خارجی در امر آموزش تخلف و با متخلفان برابر مقررات برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۰۹۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲ 21 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«مجید یزدان‌پناه» ، افزود: زیرساخت‌های آموزش غیرحضوری با امکانات جدید مانند ایجاد ارتباط مستمر و مطمئن والدین، دانش‌آموزان، کادر آموزشی، امکان ارتباط زنده با معلم، حضور و غیاب، دسترسی دانش‌آموزان غایب به مضامین درسی و سایر موارد از طریق فناوری‌های بومی "شبکه شاد" مهیا شده است.

وی با بیان اینکه اینترنت مصرفی شبکه شاد رایگان و تعرفه‌ای بابت آن از معلمان و دانش‌آموزان اخذ نمی‌شود، گفت: ۲۰ گیگابایت هدیه نیز در راستای دسترسی مطلوب معلمان به اطلاعات و مطالب علمی و آموزشی توسط وزارت ارتباطات به آنها اختصاص یافته است.

او تاکید کرد: تمام امور مربوط به فرآیند آموزش و ارتباط بین معلمان و دانش‌آموزان صرفا باید از طریق شبکه شاد انجام پذیرد زیرا سیاست وزارت آموزش و پرورش، توجه به اصل تربیت و پرورش در کنار امر آموزش است و نباید از این موضوع مهم در آموزش غیرحضوری غافل شویم.

یزدان‌پناه در ادامه از معلمان استان خواست نسبت به آگاهی‌بخشی و ترغیب دانش‌آموزان و والدین به استفاده از ظرفیت‌های متنوع شبکه "شاد" به عنوان یک ضرورت مهم در این برهه زمانی تلاش و کوشش کنند.

وی همچنین از تمام واحدهای آموزشی (دولتی و غیر دولتی) در استان خواست نسبت به انجام فعالیت‌های آموزشی، پرورشی، اطلاع‌رسانی و اخبار و سایر موارد مرتبط در بستر شبکه شاد اقدام کنند زیرا تمام فعالیت‌های آنها رصد می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ استان ۲میلیون نفری کرمانشاه ۳۳۰هزار دانش‌آموز دارد و با وجود محرومیت، داشتن ۱۱۰ نقطه کور و عدم پوشش شبکه اینترنت در برخی از روستاها، توانست با زیر پوشش‌بردن ۸۰ درصد دانش‌آموزان در شبکه آموزشی شاد در جایگاه سوم کشور از نظر پوشش این شبکه آموزشی قرار گیرد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ و تعطیلی فعالیت‌های آموزشی مدارس به صورت حضوری، شبکه آموزشی شاد از سوی وزارت آموزش و پرورش به منظور استمرار فرایندهای آموزشی در فضای مجازی و برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین طراحی شد و دانش‌آموزان در سراسر کشور فعالیت‌های آموزشی خود را از این طریق ادامه می‌دهند.

فعالیت‌های آموزشی دانش‌آموزان کرمانشاهی هم مانند سایر نقاط کشور اکنون در این شبکه آموزشی انجام می‌شود اما دانش‌آموزان برخی از روستاهای استان به دلیل عدم و یا ضعیف بودن شبکه اینترنت امکان دسترسی به این شبکه را ندارند اگرچه مسوُولان راهکارهای جایگزینی برای آنها تعریف کرده‌اند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار