رئیس پلیس فتای اصفهان از دستگیری فردی که با درج آگهی فروش لوازم جانبی موبایل در اینستاگرام و به بهانه فاصله گذاری اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳ 21 October 2020

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با هدف سفارش لوازم جانبی موبایل در یک صفحه اینستاگرامی اقدام به پرداخت پنج میلیون ریال کرده و هیچ کالایی برای او ارسال نشده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در ایام نوروز تبلیغی را در یک صفحه اینستاگرامی در زمینه خرید غیرحضوری لوازم جانبی موبایل مشاهده کرده و پس از سفارش کالا و واریز وجه به حساب فروشنده تاکنون هیچ کالایی ارسال نشده و فروشنده پاسخگوی تلفن او نبوده است.

وی عنوان داشت: با انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی در نهایت کارشناسان موفق به شناسایی فرد کلاهبردار و انتقال وی به مرکز پلیس فتای اصفهان شدند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان تاکید کرد: شبکه‌های اجتماعی خارجی مکان امنی برای داد و ستد و خریدهای اینترنتی نیست؛ چه بسا بسیاری از افراد سودجویی که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند در شبکه‌های اجتماعی غیربومی فعالیت می‌کنند، بنابراین شهروندان باید پس از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

وی گفت: همچنین مردم باید به منظور پیشگیری از وقوع این گونه جرایم ابتدا از هویت فروشنده مطلع شوند و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار