تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق در طرح «برق امید» برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده که کلید اجرای آن از امروز زده شد.
کد خبر: ۹۱۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲ 22 October 2020

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران با بیان اینکه طرح «برق امید» فرصت خوبی برای توسعه صرفه‌جویی در مصرف برق در کشور است، گفت: این طرح مخصوص مشترکان خانگی است و الگو‌های آن نیز از عملکرد مردم در سال‌های گذشته استخراج شده است.

محمد حسن متولی زاده افزود: در طرح «برق امید» تا زمانی که مشترکان مصرف خود را در حد الگو‌های تعیین شده حفظ کنند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد از مشترکان برق در محدوده کم مصرف، ۱۵ درصد پرمصرف و ۵۵ درصد در محدوده خوش مصرف هستند افزود: این تقسیم بندی ارتباطی به محدوده جغرافیایی یا درآمد خانوار ندارد بلکه براساس میزان مصرف برق انجام شده است.
متولی زاده بیشترین میزان مصرف برق در خانوار‌ها به طور معمول به یخچال، سیستم روشنایی و وسایل صوتی و تصویری تعلق بیان کرد و گفت: در صورتی که خانوار‌ها نحوه استفاده بهینه از این وسایل را رعایت کنند، در گروه کم‌مصرف‌ها قرار گرفته و از تخفیف درنظر گرفته شده بهره مند می‌شوند.
وی «برق امید» را طرحی برای همه طبقه‌های مصرف برق دانست و افزود: با توجه به اینکه تعرفه‌های برق پلکانی است، حتی مشترکان پر مصرف نیز می‌توانند با رعایت نکات مدیریت مصرفی، از افزایش مصرف برق جلوگیری کنند و با ورود به طبقه خوش مصرف‌ها، بهای کمتری برای برق بپردازند.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان هم در گفتگوی تلفنی با خبر ۲۰ اصفهان با اشاره به اینکه ۲۵۰ هزار مشترک شامل طرح برق امید می‌شوند گفت: این مشترکان با مدیریت صحیح مصرف برق از آبان امسال مشمول تخفیف صددرصدی می‌شوند.
حمید علاقه‌مندان تعداد مشترکان کم مصرف در کشور را یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک بیان کرد و افزود: ۲۰ تا ۲۱ درصد از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک خانگی در کشور کم مصرف هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار