مراسم چهارمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان در مرکز نوآوری صبا برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷ 22 October 2020

چهارمین دوره المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان که همانند سال‌های گذشته به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، از ۲۷ مهر آغاز شد و امروز - یکم آبان ماه - مراسم اختتامیه این المپیاد برگزار شد.

علیرضا تابش، دبیر جشنواره سی و سوم فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در ابتدای این مراسم گفت: این المپیاد مثلاً به خانه آخر رسیده اما در آغاز راه قرار دارد و تازه کار ما با شما نوجوانان شروع شده است؛ از منتورها و مربیان این المپیاد تشکر می‌کنم. هرچند حس و حال سال گذشته وجود نداشت، اما مطابق گزارش‌هایی که از این برنامه دریافت کردم، المپیاد بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم و نوجوانان نیز باید از این تجربیات استفاده کنند. هدف اصلی المپیاد، استعدادیابی است و پس از آن، آموزش‌هایی در انجمن سینمای جوان خواهید داشت و آرام آرام به صورت حرفه‌ای وارد صنعت سینما می‌شوید.

وی افزود: امیدوارم که پس از اینکه کمی وارد صنعت سینما شدید، به سمت بنیاد سینمای فارابی بیایید و ما از شما با علاقه تمام حمایت می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم که ایده‌های خود را تبدیل به فیلم کنید.

پس از آن، ویدئویی از چهارمین دوره المپیاد فیلم سازی و روند اجرایی آن برگزار شد که نشان دهنده فعالیت‌های گروه‌ها به همراه مربیان و منتورهای آنها بود.

سپس حبیب ایل بیگی، مدیر این رویداد، گفت: هرچند تصور ما در روزی که قرار شد المپیاد را به شکل مجازی برقرار کنیم این نبود و تصور اینقدر شور و اشتیاق انرژی را نداشتیم، خدا را شاکریم که اتفاق بسیار خوبی افتاد و در سه روز گذشته، در کنار نوجوانان عزیز و اساتید محترم، امید بیشتری گرفتیم که حتی اگر کرونا از این جلوتر هم برود، می‌توانیم المپیاد را ادامه دهیم و خللی در این برنامه پیش نخواهد آمد.

وی افزود: هنوز برای این المپیاد نهادی نداریم و فقط با حداقل هزینه یک ردیف بودجه در انجمن سینمای جوان برای آن داریم و به این نهاد نیاز داریم. المپیاد باید فراتر از یک رویداد برگزار شود و آموزش‌ها به برگزیدگان آن ادامه یابد. شرایط تولید هر هشت ایده برگزیده شده در گروه‌ها، فراهم خواهد شد که این کار با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوان و نظارت منتورها و مربیان انجام خواهد گرفت.

پس از صحبت‌های ایل بیگی، برگزیدگان بخش فیلم‌های ارسال شده به المپیاد ارسال شد؛ در این بخش، مدال برنز به ریحانه تاتاری از گرگان و از گروه "عاشق"، برای فیلم «کرونا دم در خانه در کمین است» رسید؛ دیگر مدال برنز این بخش نیز، به مهشاد سعادت ملکی از پردیس و از گروه "مارول"، برای فیلم «ای کاش مدرسه ما» رسید.

مدال نقره بخش فیلم، به ایلیا رمضانی از بوشهر و از گروه "هم‌سینمایی" برای فیلم «فضای زندگی» رسید؛ دیگر مدال نقره این بخش را فیلم «جادوی خواندنی» از پوکابد رحمانی از قزوین و عضو گروه "عاشق" دریافت کرد. همچنین مدال طلای بخش فیلم، به معصومه توتاخانه از شهرستان مراغه از گروه عاشق رسید.

در بخش ایده، مدال برنز به گروه " مارول" به منتوری بیژن میرباقری و مربیگری فریبرز آهنین رسید؛ ایده این گروه، "آپدیت" نام داشت؛ دیگر مدال برنز بخش ایده نیز به گروه حافظ به منتوری سیروس حسن‌پور و مربیگری عادل تبریزی برای ایده "هم‌سایه" رسید. حسن‌پور پس از دریافت این مدال گفت: از اسنپی که مرا تا این مراسم آورد تا همه زحمت کشان این مراسم‌ها، تشکر می‌کنم؛ این دوره جشنواره واقعاً چیز دیگری بود و انرژی خاصی را داشت.

بخش ایده سه مدال برنز دیگر نیز داشت که یکی به گروه "پیام" به منتوری ابوالفضل جلیلی و مربیگری میرعباس خسروی‌نژاد برای ایده "سیمرغ" و دیگری به گروه "بچه زرنگ" به منتوری حامد جعفری و مربیگری تیام یابنده، برای ایده گروهی "بازمانده" رسید. ایده گروهی "رکاب" از گروه باحال‌ها به منتوری مهین جواهریان و مربیگری شهلا پورآرین، توانست آخرین مدال برنز این بخش را دریافت کند.

مدال نقره بخش ایده، به گروه "عاشق" برای ایده گروهی "شکلات" رسید؛ منتور این گروه سیدجواد هاشمی و مربی آن نواب محمودی بود. دیگر مدال نقره این بخش نیز به گروه "هم‌سینمایی" به منتوری وحید گلستان و مربیگری حافظ آهی برای ایده " ایده سرگین غلطان" رسید.

در نهایت، مدال طلای بخش ایده نیز به گروه "نقاب" به منتوری غلامرضا رمضانی و مربیگری مهدی رضایی برای ایده " هاف تایم" رسید؛ طراوت ایده، جسارت در بیان و شخصیت‌های اکتیو، دلایل ذکر شده برای اهدای مدال طلا به این گروه بود. رمضانی پس از دریافت مدال گفت: تجربه کار با کودکان، برای من نو، جدید و جذاب بود و از کار با آنها بسیار لذت بردم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار