وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به نظر تجربه جدید برگزاری جشنواره سی و سوم، گرچه در شرایط تهدید گونه فراهم آمد، اما فضای فرصت ساز را برای هنر ایران پدید آورده است. تشکر ویژه دارم از همه کسانی که در این شرایط سهیم بودند و فرصتی برای نگاه سینمای ایران به افق تازه داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰ 23 October 2020

 سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اختتامیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: سینمای کودک و نوجوان ایران، بخش مهمی از سینمای کشور است؛ پس از انقلاب حدود ۲۰۰ فیلم کودک تولید شده که این مسئله نشان دهنده اهمیت این شاخه از سینما در کشور است. در سال ۹۸، ۹ فیلم سینمای کودک و نوجوان در سینماهای کشور اکران شد.

وی افزود: بخش مهمی از برجستگان سینمای ایران، افراد حاضر در سینمای کودک و نوجوان هستند که از آنها نام‌ها و آوازه‌های مهم ملی و جهانی در خاطر داریم. در سال جاری، فضای سینمای ما تحت شیوع ویروس کرونا بود و جشنواره نیز با این موضوع در تماس بود؛ در بخش کرونا روایت، آثاری با توجه به این پاندمی را مشاهده کردیم. شعاری که جشنواره به خود اختصاص داد، افزوده شدن مخاطبان سینمای کودک را در پی داشت که فرصتی مهیا شده از طریق فضای جدید بود.

صالحی تصریح کرد: به نظر می‌آید این تجربه جدید، گرچه در شرایط تهدید گونه فراهم آمد، اما فضای فرصت ساز را برای هنر ایران پدید آورده است. تشکر ویژه دارم از همه کسانی که در این شرایط سهیم بودند و فرصتی برای نگاه سینمای ایران به افق تازه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار