سرپرست دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه ۷۷ درصد فوتی‌های کرونایی در لارستان بالای ۶۰ سال سن داشته یا به نوعی دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند، گفت: با همکاری خوب مردم، وضعیت لارستان در زمینه کنترل بیماری کرونا، زرد است.
کد خبر: ۹۱۱۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 25 October 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:بهزاد رضایی در یک نشست خبری با خبرنگاران با تأکید بر اینکه همه خانواده‌ها باید بدانند که به‌طورجدی از برگزاری مراسم‌های شلوغ پرهیز کنند، اظهار کرد: برپایی مراسم جشن شلوغ خانوادگی خیلی زود اثرات منفی خود را در شیوع کرونا برجای می‌گذارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان وضعیت بیماری کرونا کنترل‌ شده و پایدار است، افزود: برای مقابله با ویروس کرونا نیاز به فرهنگ‌سازی و همراهی همه آحاد جامعه دارد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی لارستان بیشترین آمار فوتی‌های ناشی از کرونا را مربوط به افراد دارای بیماری زمینه‌ای و همچنین بیماران بالای ۶۰ سال سن دانست و تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت لارستان در زمینه شیوع ویروس کووید ۱۹ نارنجی است.

رضایی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه بزرگ دانشگاه علوم پزشکی لارستان که با همکاری خیرین و دولت در حال ساخت است، بالغ‌ بر ۱۰۰ میلیارد بودجه نیاز دارد، خاطرنشان کرد: در این طرح، ۳ پروژه دارای ردیف اعتباری ملی است و چند پروژه نیز از سوی خیرین ساخته می‌شود.

وی همچنین درخصوص تأمین دستگاه مورد نیاز مرکز سرطانی امام حسن‌مجتبی(ع) لارستان، ادامه داد: این مرکز درمانی منتخب برای جنوب استان فارس، بخش‌هایی از هرمزگان و حتی بوشهر انتخاب شده و برای خرید دستگاه بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورو نیاز است و می‌بایست موافقت آن از سوی وزیر بهداشت صادر شود.

رضایی در خصوص کسب مجوزهای لازم برای تأیید آزمایشات تشخیص کرونا مسافران خارجی در آزمایشگاه‌های لارستان، ابراز امیدواری کرد: خوشبختانه آزمایشگاه تشخیص کرونا شهر لار به‌عنوان تنها شهرستان غیر از مرکز استان به دلیل برخورداری از فرودگاه بین‌المللی مورد تأیید وزارت بهداشت قرار گرفته و تا چند روز آینده نامه کتبی آن ابلاغ خواهد شد که با توجه به حجم پروازهای خارجی در فرودگاه لارستان، امید می‌رود در کار مسافران تسهیل صورت گیرد.

وی با تجلیل از همکاری مسوولان فرودگاه لارستان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته، به لحاظ رعایت پروتکل‌ها فرودگاه لارستان جایگاه نخست کشور را از آن خود کرد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی لارستان از راه‌اندازی دستگاه پیشرفته «سی‌تی‌اسکن آنژیوگرافی» در بیمارستان امام رضا(ع) شهر لار خبر داد و گفت: یک دستگاه ۱۶CTSCAN اسلایس برای بیمارستان امام رضا(ع) خریداری‌شده اما هنوز وارد کشور نشده است و در حال رایزنی جهت تهیه این دستگاه هستیم.

وی انجام هرگونه تعدیل نیرو در دانشکده علوم پزشکی لارستان به دلیل بی‌پولی یا شرکتی بودن را تکذیب کرد و افزود: ماهیانه ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل درآمدهای اختصاصی به نیروهای شرکتی حقوق پرداخت می‌شود اما با وجود کاهش درآمدهای بیمارستان امام رضا(ع) به یک‌پنجم، باز هم در پرداختی‌ها کاستی وجود نداشت.

رضایی به اجرای پروژه‌های عمرانی توسعه اورژانس، بخش زنان و پانسیون پزشکان، کلینیک قلب در بیمارستان امام رضا(ع) لارستان اشاره کرد و یادآور شد: پانسیون پزشکان در قالب ۳ ساختمان ۹ واحدی و در مجموع ۲۷ واحد آماده بهره‌برداری است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار