معاون اموراجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان گفت: حل مشکل افراد بی‌خانمان و بی‌سرپناه موضوعی بین بخشی و مربوط به چند نهاد و ارگان است.
کد خبر: ۹۱۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸ 26 October 2020

مجتبی ناجی در مورد ماجرای رها شدن نوزاد در حاشیه شهر اصفهان توضیح داد: ساماندهی کارتن خواب‌ها و افراد بی خانمان مربوطه به دستگاه‌هایی مانند شهرداری، فرمانداری، بهزیستی، شورای مبارزه با مواد مخدر، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌های مرتبط است.

وی ادامه داد: قانونگذار پیش‌بینی کرده که برای این افراد مکانی توسط شهرداری مهیا و مجهز شود و فرمانداری یک نفر را به عنوان مسوول یا مدیر برای آن مرکز مشخص کند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان افزود: در این راستا وظیفه بهزیستی استقرار مددکار و روانشناس در آن مرکز است تا با غربالگری افرادی که شناسایی و جذب شده‌اند بسته به مورد و نیازی که دارند هدایت کنند به عنوان نمونه سالمندان و بیماران اعصاب و روان مزمن به مراکز زیرپوشش بهزیستی و در صورت حاد بودن بیماری به دانشگاه علوم پزشکی معرفی و ارجاع داده می‌شوند.

به گفته وی معتادان متجاهر نیز به مراکز ماده ۱۶ با هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر و در صورت داشتن شرایط و همکاری داوطلبانه به مراکز ماده ۱۵ برای ترک اعتیاد ارجاع داده می‌شوند.

ناجی یادآور شد: در زمان حاضر مکانی با عنوان "سامان سرای بانوان خورشید" با مجوز استانداری و به همت شورای اسلامی شهر اصفهان و با حمایت شهرداری و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برای نگهداری افراد بی سرپناه در اصفهان دایر است.

ناجی تصریح کرد: این افراد به صورت خودمعرف و یا با ارجاع دستگاه قضایی می‌توانند از این مکان استفاده کنند و بهزیستی نیز در این مرکز خدمات مددکاری و روانشناسی به مددجویان حاضر در این مکان ارائه می‌دهد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان افزود: بهزیستی حمایت از  آسیب‌دیدگان را بنابر حیطه و اختیارات خود در دستور کار دارد و از هیچ گونه کمکی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار