استاندار کرمانشاه گفت: متاسفانه سنگ‌انداری‌ها و تنگ‌نظری‌ها تبدیل به یک آفت و مانع بسیار بزرگ برای توسعه استان شده‌اند و اگر کرمانشاهی‌ها خواهان پیشرفت هستند باید در مقابل این رفتارها بایستند.
کد خبر: ۹۱۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 28 October 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه  هوشنگ‌ بازوند امروز ( چهارشنبه ۷ آبان)  در نشست شورای برنامه ریزی استان  که با حضور معاونین استاندار و مدیران ادارات مختلف برگزار شد؛ اظهار داشت: دراستان کرمانشاه طی سال‌های اخیر اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است ولی عده‌ای با تنگ نظری دوست ندارند مردم از این اتفاقات خوب مطلع شوند. 
 
وی با اشاره به اینکه طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال نهایی شدن است، افزود: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین دارای مزیت‌های بسیار ممتازی مانند؛ کمترین فاصله با تهران و بغداد، ارائه خدمات همزمان به اقلیم کردستان و بخش عربی عراق و قرارگرفتن در میانه نوار مرزی ایران و عراق است که شانس تصویب این طرح را بسیار افزایش داده است. 

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: تصویب ایجاد دهکده لجستیک در کرمانشاه اتفاق بسیار خوبی دیگری است که در توسعه کرمانشاه  رخ داده و در ارتقای جایگاه مبادلاتی استان بسیار اثرگذار است.
 
وی یادآور شد: همچنین کرمانشاه به عنوان دبیر منطقه ۴ کشور شامل ایلام، خوزستان، لرستان، مرکزی، همدان و کرمانشاه برگزیده شده است که نشانگر ارتقای جایگاه استان در منطقه غرب کشور است. 
 
مدیر ارشد استان ادامه داد: با تلاش هایی که صورت گرفت پس از ۲۵ سال کرمانشاه تبدیل به کلانشهر شد و این آرزوی دیرینه کرمانشاهی ها تحقق یافت. 
 
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: همچنین براساس توافقات صورت گرفته در سفر دکتر نوبخت به کرمانشاه، مبلغ ۴۵ میلیارد تومان برای پروژه تونل سیاه طاهر، ۱۰ میلیاردتومان برای پروژه بزرگراه سنقر به بیستون، ۴۰ میلیاردتومان برای پرداخت جهاد نصر، ۶ میلیاردتومان برای پروژه پارک علم و فناوری کرمانشاه و ... ابلاغ شده است. 
 
وی همچنین به تلاش برای اضافه شدن حقوق کارکنان دولت اشاره کرد و گفت: طرح قرار گرفتن کرمانشاه در منطقه جنگی بنا به دلایلی در گذشته دنبال نشده بود که در این دوره پیگیری های بسیار گسترده ای که جدی صورت گرفت که منجر به پرداخت مطالبات و افزایش حقوق کارکنان شد. 
 
 بازوند ادامه داد: متوسط حقوق پرسنل اداری از ۳ میلیون تومان در سال ۹۶ به ۶ میلیون تومان در سال ۹۹ رسیده است که یک اتفاق بسیار خوب بوده است‌ که بخشی از آن مربوط به مزایای منطقه جنگی است.
 
وی سرمایه گذاری چشمگیر چینی ها در صنعت کاشی کرمانشاه را یک اتفاق خوب دانست و گفت: برخی استانها با وجود برخورداری از 60 واحد تولید کاشی، معترض بود که چرا این پروژه در استان آن ها اجرا نشده است و در ولی اینجا با کمال تعجب عده ای برای توقف این طرح به رئیس قوه قضاییه گزارش نوشتند و برخی رسانه ها هم حمایت کردند. 
 
استاندار کرمانشاه ادامه داد: در حوزه کشاورزی اجازه دادیم مردم در سطح ۲ هزار هکتار از روان آب های فراوان استان برای کشت برنج استفاده کنند و همین کار موجب شد درآمد کشاورز ما از ۱۵ میلیون در هکتار به ۸۵ میلیون تومان برسد، ولی عده ای با دغدغه کم شدن سهم آب دیگر استان ها بر علیه این تصمیم، موضع گیری کردند در حالیکه در یکی از همین استان ها با استفاده از همین روان آب ها ۲۴۰ هزار هکتار برنج کاشته می شود.
 
 وی در ادامه به موضوع انتشار یک نامه در فضای مجازی در مورد تبدیل وضعیت کارکنان استانداری و هیاهوهای پیرامون آن اشاره کرد و گفت: نامه‌ای خطاب به دکتر نوبخت در مورد تبدیل وضعیت تعدادی از پرسنل استانداری منتشر شده بود که متن این نامه در شورای برنامه‌ریزی برای معاون رئیس برنامه و بودجه کشور قرائت شده و هیچ تخلفی در کار نبوده است. 
 
استاندار کرمانشاه یادآور شد: حدود ۴ نفر از این لیست مربوط به دولت قبل هستند، چند نفر هم در دوران استاندار اول و دوم دولت تدبیر امید بوده اند و مربوط به دوره مدیریت من نبوده اند.
 
وی ادامه داد: در میان این لیست که همه از هم استانی‌های شما هستند، افرادی حضور دارند که سه نفر از بستگان درجه یک آن ها شهید شده اند و یا از چهره های ممتاز بین المللی در زمینه قرائت قرآن هستند. آیا تبدیل وضعیت این ها رانت است؟!!
 
 بازوند تاکید کرد: من به عنوان استاندار کرمانشاه موظف به پیگیری و حل مشکلات پرسنل ادارات هستم همچنان که پیگیر تبدیل وضعیت پرسنل دیگر ادارات مانند ارشاد اسلامی، اوقاف، شهرداری و برخی از دیگر مجموعه ها هستم که خوشبختانه برخی از آن ها منجر به نتیجه شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که این تنگ نظری‌ها و سنگ‌اندازی‌ها وجود دارد کرمانشاه دچار توسعه نیافتگی و بیکاری خواهد بود. 
 
بازوند ادامه داد: رسانه ها اگر خواهان پیشرفت استان هستند در کنار نقد منصفانه دولت به بیان اتفاقات خوب و خدمات انجام گرفته هم بپردازند تا انگیزه ها برای توسعه و پیشرفت در این استان تضعیف نشود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار