رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری اخاذ اینترنتی که با ایجاد مزاحمت باعث بروز مشکلاتی برای یک خانم جوان شده بود، خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵ 28 October 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: در پی مراجعه خانمی جوان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر ایجاد مزاحمت برای وی، پرونده اولیه تشکیل و رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با تحقیقات تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد که متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی با ارسال تصاویر غیراخلاقی مبادرت به ایجاد مزاحمت و تهدید شاکی کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: با توجه به حساسیت پرونده، پس از انجام اقدامات تخصصی توسط کارشناسان این پلیس، متهم شناسایی و با دستور مقام قضایی به اداره پلیس انتقال یافت.

سرهنگ سلیمانی گفت: کاربران اینترنتی در صورتی می‌توانند در یک فضای امن و آرام در فضای مجازی فعالیت داشته باشند که بتوانند در اولین گام با رعایت موارد ایمنی و امنیتی، مانع از دست‌اندازی افراد غریبه به حریم خصوصی خود شوند.

وی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: بسیاری از افراد بدون رعایت مسائل امنیتی، خصوصی‌ترین اطلاعات خود را در اختیار افراد ناشناس قرار می‌دهند و به نوعی دست بزهکاران سایبری را در تعرض به حریم خصوصی باز می‌گذارند که می‌طلبد با افزایش دانش سایبری و روش استفاده صحیح از فضای مجازی مانع نقض حریم خصوصی خود توسط مجرمان سایبری گردند.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران اینترنتی می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ آگاهی و دانش خود را برای استفاده صحیح از فضای مجازی و فرصت‌های آن، ارتقا دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار