هاشمی : خوشبختانه با حضور به موقع تیم تخصصی این اداره کل در محل، این توله خرس 2 ساله نجات و در کمال سلامتی در زیستگاه خود رها سازی شد.
کد خبر: ۹۱۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 04 November 2020

مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت:یک قلاده  توله خرس قهوه‌ای که در استخر آب باغ کشاورزی خارج از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان گرفتار شده بود  نجات و به سلامت در زیستگاه خود رهاسازی شد. 
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد سید اسدالله هاشمی افزود : این توله خرس دو ساله که خارج از مناطق حفاظت شده در استخر آب باغ گرفتار شده بود نجات و به زیستگاه خود بازگشت.
براساس این گزارش مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص گفت: یک قلاده خرس قهوه‌ای در ضلع شمالی منطقه حفاظت شده دنا  و در حاشیه باغات روستای نورآباد پادنا (شهرستان سمیرم) در استخر آب باغ کشاورزی گرفتار شده بود که خوشبختانه نجات پیدا کرد .
سید اسدالله هاشمی با تشریح این خبر گفت: با تماس تلفنی یکی  از کشاورزان این روستا ، مبنی بر گرفتار شدن یک توله خرس در استخر آب باغ کشاورزی ، فورا" اکیپ زنده‌گیری حیات وحش این اداره کل به همراه محیط بانان شهرستان دنا به محل اعزام شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکر از تماس و اطلاع رسانی به موقع و سریع اهالی این روستا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: اهالی منطقه  و باغداران محل هیچ  گونه آسیبی به حیوان نرسانده و طی تماس تلفنی مراتب را به اداره کل اطلاع دادند .
هاشمی گفت: خوشبختانه با حضور به موقع تیم تخصصی این اداره کل در محل، این توله خرس 2 ساله نجات و در کمال سلامتی در زیستگاه خود رها سازی شد.
هاشمی گفت: معمولا در فصل پاییز حیات وحش ، خصوصا" خرس ها برای ارتزاق به حاشیه باغات نزدیک به زیستگاه خود می آیند ، لذا از کشاورزان تقاضامندیم ؛ تمهدیدات حفاظتی استخرهای آب باغات کشاورزی خود را رعایت نمایند . 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار