مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: موتورخانه مشترکان خانگی و تجاری گاز استان قم به‌صورت رایگان اصلاح و بهینه‌سازی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴ 05 November 2020

به گزارش تابناک قم، علیرضا نصیری ‌افزود: در راستای اجرای طرح ملی «اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه‌ها»، نسبت به تنظیم شعله مشعل، نصب رسوب‌گیر و عایق‌کاری موتورخانه مشترکان خانگی و تجاری اقدام خواهد شد.

وی اضافه کرد: اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه‌ها صرفه‌جویی حدود ۱۰ درصدی در مصرف سوخت موتورخانه‌ها خواهد داشت و اعتبار لازم برای این طرح از محل قانون بودجه تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه کاهش مصرف سوخت موتورخانه‌ها، هزینه مشترکان را نیز کاهش خواهد داد، خاطرنشان کرد: کاهش مصرف گاز به چرخ اقتصاد کشور کمک خواهد کرد و از سوی دیگر با کاهش آلودگی هوا،‌ آسیب کمتری به محیط‌زیست وارد می‌شود.

نصیری بیان کرد: شهروندان قمی که واحدهای خانگی یا تجاری آن‌ها مجهز به موتورخانه است، می‌توانند با ورود به سایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی www.nigc.ir، در قسمت بهینه‌سازی موتورخانه‌ها ثبت‌نام کرده و در این طرح مشارکت کنند.

به گفته وی، مسوولیت انجام تمامی مراحل بعد از موافقت‌نامه و مسوولیت انجام صحیح پروژه بر عهده مجری طرح است.

وی یادآور شد: میزان مصرف گاز در هفت ماه امسال در قم، یک هزار و ۴۱۴ و در مدت مشابه پارسال، یک هزار و ۳۳۲ میلیون مترمکعب بوده است.

در حال حاضر همه شهرها و روستاهای استان قم که قابلیت و امکان گازرسانی داشته‌اند، از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در سال گذشته، اکنون تعداد مشترکین بهره‌مند از گاز در استان قم، به بیش از ۴۱۸ هزار مشترک در بخش‌های عمومی، صنعتی و مسکونی افزایش‌یافته است؛ ۳۹۰ هزار و ۱۳۸ مشترک در بخش خانگی، ۲۴ هزار مشترک در بخش عمومی و ۳ هزار و ۸۶۱ مشترک در بخش صنعتی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار