متسابق رشته دعاخوانی چهل و سومین مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: رقابتی کردن این مسابقات موجب شده تا بسیاری از نونهالان فعال در عرصه قرآنی با انگیزه بیشتری به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق داده شوند.
کد خبر: ۹۱۵۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳ 08 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علیرضا سلامی شرکت کننده رشته دعاخوانی چهل و سومین مسابقات سراسری قرآن کریم از استان اصفهان، اظهار کرد: در مسابقات دعاخوانی معمولا یکی از مناجات توسط داوران انتخاب می‌شود و سپس میان شرکت کنندگان قرعه کشی اتفاق می‌افتد و هر مناجات برای یک شرکت کننده در نظر گرفته می‌شود. در ادامه متسابقین دعاخوانی آن مناجات را می‌خوانند و اجرای آن‌ها توسط داوران، داوری میشود.

وی در مورد سابقه فعالیت خود در زمینه قرآنی بیان کرد: فعالیت قرآنی و معارفی من از کودکی تاکنون بوده است؛ من از کودکی به قرائت و معارف قرآنی بسیار علاقه‌مند بوده و خانواده با حمایت‌هایی که از من کردند، من را به سمت این مسیر سوق دادند.

وی افزود: بعد چند سال فعالیت در زمینه قرآنی با رشته دعا خوانی و مناجات خوانی آشنا شدم و در مسابقات مربوط به آن شرکت کردم.

سلامی در خصوص سطح کیفی چهل و سومین مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: من در مسابقات زیادی در کشور بوده‌ام اما سطح کیفی این مسابقات را بسیار بالا میبینم به گونه‌ای کخ در تمام رشته‌ها زمینه فعالیت خوبی از خود نشان داده است.

سلامی اضافه کرد: مسابقات اوقاف از نظر من مسابقاتی چالشی برای شرکت کنندگان است و بستر بسیار مناسبی برای علاقه مندان به شرکت در مسابقات قرآن و عترت است؛ رقابتی کردن این مسابقات موجب شده تا بسیاری از نونهالان فعال در عرصه قرآنی با انگیزه بیشتری به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق داده شوند.

متسابق رشته دعاخوانی با بیان نکته‌ای به علاقه مندان به حوزه قرآن و عترت تصریح کرد: با تمرین و تکرار در حوزه‌های مورد علاقه، قطعا می‌توانند به آنچه در نظرشان است برسند و با پشتکار لازم نه تنها در سطح کشوری بلکه در سطح بین‌المللی به مرتبه بالایی برسند.

گفتنی است، چهل و سومین مسابقات سراسری قرآن کریم به دلیل شیوع ویروس کرونا به‌صورت استودیویی ضبط شده و قضاوت و داوری مسابقات با پخش هم‌زمان آن از رسانه ملی انجام می‌شود تا از اعلام نتایج زودهنگام جلوگیری شود. 

نمایندگان استان اصفهان در این مسابقات با حضور در ساختمان پخش مرکز صدا و سیمای استان، در بخش‌های مختلف این دوره از مسابقات کشوری شرکت کردند.

شرکت کنندگان استان در بخش بانوان نیز روز جمعه ۲۳ آبانماه، به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در این مسابقات شرکت کرده و با داورانی که در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف استقرار یافته‌‌اند در ارتباط خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار