مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: سه روستای شهرستان ایوان شامل چهل زری، باباگیر و شورابه به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات با اجرای یک سایت 4G در منطقه تجهیز شدند؛ هم اکنون ساکنان 85 درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از خدمات اینترنتی بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۹۱۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 09 November 2020

به گزارش تابناک ایلام،عباس بیرامی افزود: امروزه در تمامی بخش‌ها خدمات الکترونیکی به سرعت جایگزین خدمات فیزیکی می‌شود و حوزه ارتباطات استان نیز باید تمامی خدماتش را به این سو سوق داده تا بتواند سرعت خدمات را ارتقا داده و همچنین رضایت مردم را فراهم کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با بیان اینکه ایجاد ارتباط پایدار در روستاها از اولویت‌های وزارت ارتباطات است اظهار داشت: علاوه بر برقراری رومینگ بین اپراتورها در روستاها، پروژه فیبر نوری روستایی در فازهای مختلف نیز در دست اقدام است و با اجرای این پروژه شاهد افزایش و بهبود کیفیت ارتباطات روستایی خواهیم بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های متنوع پست و اهمیت آن در ایام شیوع ویروس کرونا در ارسال مرسوله و تحویل به مردم افزود: مردم غالباً برای ارسال مرسولات خود خارج از چرخه پست هزینه بالایی را متحمل می‌شوند که همکاری با پست و استفاده از ظرفیت این مجموعه می‌تواند هزینه‌های مردم را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: اهمیت توسعه خدمات الکترونیکی و نقش آن در کاهش هزینه‌های مردم و افزایش رفاه عمومی، بر ارائه آموزش‌های لازم به کارکنان و همچنین فرهنگ سازی عمومی در زمینه استفاده از خدمات الکترونیکی مهم و ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار