مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه تقلید از غرب فاجعه‌ای برای سبک زندگی اسلامی ایرانی است، اظهار کرد: روی آوردن به تمدن غربی و سبک زندگی غربی یعنی فاجعه و ضرر، فاجعه‌ای که بعضی مواقع قابل جبران نیست.
کد خبر: ۹۱۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ 09 November 2020
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه امروز رسانه‌های غربی دین ما، فرهنگ ما و سبک زندگی ما را هدف قرار داده است بر لزوم توجه به سبک زندگی اسلامی تأکید کرد.

به گزارش فارس، علی مختاری در جمع بسیجیان حوزه مقاومت شهیده هاجریان با بیان اینکه تلاش تمام انبیاء تربیت انسان بوده است، اظهار کرد: انسان موجودی اجتماعی و اشرف مخلوقات است و تلاش انبیاء الهی برای این بوده است که انسان را به صراط مستقیم دعوت کنند و انسان در این مسیر حرکت کرده و به سعادت برسد.

وی با بیان اینکه امروز رسانه‌های غربی دین ما، فرهنگ ما و سبک زندگی ما را هدف قرار داده است افزود: متاسفانه به سبک زندگی سنتی کمتر توجه می‌شود که این موضوع یک زنگ خطر است.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی از مفاهیم علوم اجتماعی و علم جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی است، گفت: سبک زندگی به مجموعه رفتارها، مدل‌ها، الگو‌ها و کنش‌های افراد اطلاق می‌شود که باید آن را مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه تقلید از غرب فاجعه‌ای برای سبک زندگی اسلامی ایرانی است، اظهار کرد: روی آوردن به تمدن غربی و سبک زندگی غربی یعنی فاجعه و ضرر، فاجعه‌ای که بعضی مواقع قابل جبران نیست.

مختاری با بیان اینکه غربی‌ها می‌خواهند روش‌های زندگی و سبک و سلوک زندگی خودشان را به دیگر ملت‌ها تحمیل کنند، عنوان کرد: امروز تمدن غربی یعنی مظهر کامل زورگویی و تحمیل تجمل‌گرایی.

وی با اشاره به ویژگی‌های جامعه متمدن، خیرخواه بودن انسان‌ها، مصرف از تولیدات خود و وابسته نبودن به غرب را از جمله ویژگی‌های چنین جامعه‌ای برشمرد.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان افزود: ارتباط با نهج البلاغه، قرآن کریم، ترویج فرهنگ زندگی ائمه معصومین (ع) در زندگی، سحرخیزی، توجه به نماز اول وقت، استغفار کردن، انفاق و صدقه دادن، صله رحم، دادن خمس و زکات، رزق و روزی حلال، خوش‌قول بودن، داشتن صداقت و راستگویی، قناعت کردن معیار‌های اصیل و تکنیک‌های سبک زندگی اسلامی است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی ریشه در قرآن دارد، گفت: مهمترین و اصلی‌ترین و گرانبهاترین گوهر کانون خانواده، داشتن امنیت و آرامش است چراکه اگر در خانه آرامش و امنیت باشد بدون شک فرزندان به رشد و کمال می‌رسند.

مختاری تصریح کرد: هر جا که غربی‌ها وارد شدند تاریخ ملت‌ها را تغییر دادند، فرهنگ بومی و محلی آنجا را، زبان و اقتصاد آن‌ها را تغییر دادند که باید نسبت به این موارد آگاه بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار