رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه معتقد است، بازار مسکن مانند سایر بازارهای مالی از جمله دلار و طلا ریزش آنچنانی در پیش ندارد.
کد خبر: ۹۱۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 09 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بابک مرادی اتفاق بیفتدسنا، با اشاره به آینده وضعیت بازار مسکن همزمان با کاهش قیمت برخی بازارهای مالی دیگر، افزود: مسکن شرایط ویژه‌ای دارد و بعید است ریزش و شکست قیمت مانند آنچه در بازارهای دیگر رخ می‌دهد، در بازار مسکن هم .

وی ادامه داد: قیمت تمام شده مسکن متاثر از دو عامل قیمت زمین و مصالح ساختمانی است که کاهش قیمت چندانی را در این دو بخش نداشته ایم و از همین رو مسکن نیز چندان تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

مرادی خاطرنشان کرد: اگر کاهش قیمت در سایر بازارها همچنان ادامه پیدا کند ،ممکن است مسکن نیز با کاهش قیمت جزیی مواجه شود، اما این کاهش چندان قابل توجه نخواهد بود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه احتمال افزایش قیمت مجدد مسکن در ماه‌های آینده را نیز بعید دانست و عنوان کرد: اکنون قیمت‌ها تا حدودی در بازار به ثبات رسیده و طی حدود دو ماه اخیر افزایش چندانی نداشته ایم.

مرادی آنچه که برای بازار مسکن طی ماه‌های آینده رخ می‌دهد را رکود شدید دانست و یادآور شد: این رکود از دو ماه قبل آغاز شده و به نظر می رسد ادامه دار باشد.

وی درباره دلایل این رکود نیز اظهار کرد: متقاضیان خرید مسکن در شرایط کنونی به امید پایین آمدن قیمت‌ها دست نگه می‌دارند و از سوی دیگر فروشندگان نیز حاضر به کاهش قیمت ملک خود نیستند، مگر مواردی که فرد نیاز شدید داشته باشد و ملک را زیر قیمت بفروشد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با بیان اینکه نمی‌توان زمان دقیقی برای پایان رکود بازار مسکن پیش‌بینی کرد، گفت: تجارب گذشته نشان می‌دهد دوره‌های رکود بازار مسکن حداقل دو تا سه سال طول می کشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار