جمعی از کشاورزان امروز با حضور در روستای " وجاره" برآن شمالی واقع در شرق اصفهان ضمن بیان بخشی از مطالبات خود، تامین حقابه‌ها از رودخانه زاینده رود را خواستار شدند.
کد خبر: ۹۱۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶ 09 November 2020

عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان با بیان اینکه مطالبات کشاورزان در قالب بیانیه و سخنرانی مطرح شد ادامه داد: پیش‌تر مقرر شده بود که وزارت نیرو پس از راه‌اندازی تونل‌های سوم کوهرنگ و بهشت‌آباد به دیگر استان‌های کشور و بخش‌ها اجازه برداشت آب از زاینده رود را بدهد اما سال‌هاست که بدون راه اندازی این طرح‌ها، اجازه برداشت از محل حقابه‌های ما به آنها داده شده است.

حسین محمدرضایی با بیان اینکه کشاورزان خواستار جمع آوری کلیه پمپاژها و قطع برداشت حقابه‌ها از زاینده رود هستند تصریح کرد: به ناچار و برای امکان ادامه زندگی و اشتغال و معاش خود از هم اکنون برنامه ریزی حرکت جمعی به دنبال رودخانه و جمع‌آوری پمپاژهای صنایع اصفهان و استان‌های دیگر را شروع می‌کنیم .

عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: درخواست تشکیل کارگروه ویژه اجرای مصوبات شورای عالی آب و دیگر مصوبات و قوانین مرتبط آب و زاینده‌رود در استان بخش دیگری از خواسته‌های امروز کشاورزان بود.

محمدرضایی گفت: کشاورزان همچنین از نمایندگان نظام صنفی کشاورزی شهرستان و استان خواستند که مطالبات را پیگیری و نتایج اقدامات را تا دوشنبه هفته آینده(۲۶ آبان) اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار