رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت:بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۳۶۹مورد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۲۷۰۲۲ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۱۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹ 10 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر سید محمد جمالیان افزود:از تعداد ۳۶۹ مورد جدید در استان ۶۰ نفر از بیماران در بیمارستانهای استان بستری شده اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می کنند.
وی یادآورشد: ۳۰۹مورد از بیماران جدید که شناسایی شده اند نیز به صورت سرپایی بوده اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند.
دکتر جمالیان افزود: متاسفانه در این مدت ۱۵ مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که بر این اساس تعداد فوتی ها در اثر ابتلا به این ویروس ۱۰۳۲ نفر می رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اصناف در ماه های اسفند و فروردین با تعطیلی و گوش دادن به پروتکل های بهداشتی، کمک زیادی به کنترل و مدیریت این بیماری در استان کردند، اما چند ماهی است که به هیچ وجه به پروتکل ها اهمیت نداده و بهداشت در محیط کسب و کارشان چه توسط خود و همکاران و چه توسط برخی از هم استانی ها، رعایت نمی شود.

دکتر جمالیان افزود: ما نیز با علم به اینکه مشکلات اقتصادی و تحریم ها و دیگر مسائل، به کسبه و صنوف فشار آورده واقفیم و از برخورد قضایی و تعطیلی آنها ناراحت می شویم، اما حفظ جان و سلامتی بر همه مقوله ها و زمینه ها برتری داشته و اولویت دارد.
وی همچنین به کمک ناچیز صنایع به دانشگاه علوم پزشکی در دوران شیوع این ویروس در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه یکی از قطب های مهم صنعت در کشور هستیم و صنایع بزرگ و مادر تخصصی در استان و اراک مستقر است، متاسفانه از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون کمک های ناچیزی و تنها توسط برخی صنایع شده است که انتظار می رفت با توجه به آلاینده بودن برخی از این صنایع و داشتن وظایفی در حق مردم، حضور بیشتر و پررنگ تری در صحنه داشته باشند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: صنایع در استان های جنوبی و نفت خیز و حتی استان هایی چون سمنان، خراسان و اصفهان، بسیار خوش درخشیدند و کمک شایانی به دانشگاه های علوم پزشکی استان های خود کرده و نقش مهمی در مقابله با کرونا ایفا کرده اند.
وی بیان کرد: به عنوان مثال تنها در استان اصفهان اتاق بازرگانی این استان بیش از ۸۰ میلیارد تومان کمک مالی و تنها یک صنعت (فولاد مبارکه سپاهان) مقدار قابل توجهی اکسیژن به صورت رایگان و دیگر صنایع به مراتب کوچک تر از صنایع استان ما، لوازم و تجهیزات بهداشتی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کمک کرده اند.
دکتر جمالیان با انتقاد از برخی صنایع و لزوم همدلی و مهربانی هرچه بیشتر مردم، مسئولین و کارخانجات و صاحبان آنها به خصوص در این روزهای سخت، اظهار داشت: متاسفانه در استان ما بالعکس عمل می کنند و نه تنها اکسیژن رایگان به مراکز نمی دهند، بلکه با طلب پول نقد از دانشگاه، قیمت ها را نیز افزایش می دهند.
وی گفت: برخی از صنایع در استان نه تنها کمکی به مجموعه بهداشت و درمان نمی کنند، بلکه از دانشگاه علوم پزشکی ماسک، دستکش و دیگر اقلام بهداشتی را نیز درخواست می کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: ماه هاست که از صنایع درخواست کمک کرده ایم، اما متاسفانه گوش شنوایی نیست و همچنان نمی دانیم چه کسی مسئول دعوت از آنها یا رساندن صدای ما به گوش آنهاست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار