رئیس کل دادگستری استان همدان مطرح کرد
قوانین حوزه بهداشت و سلامت جامعه مربوط به سال ۷۵ است و می‌طلبد تا مجلس قوانین متناسب با روز‌های کرونایی برای برخورد ما متخلفان این حوزه مصوب کند.
کد خبر: ۹۱۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹ 10 November 2020
قوانین حوزه بهداشت و سلامت جامعه مربوط به سال ۷۵ است و می‌طلبد تا مجلس قوانین متناسب با روز‌های کرونایی برای برخورد ما متخلفان این حوزه مصوب کند.

به گزارش تابناک همدان رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه با تهدیدکنندگان حوزه سلامت مردم به جد برخورد می‌شود، گفت: ما از دادستان‌ها خواستیم از روز بیستم که مقررات جدیدی اعمال می‌شود همکاری تنگاتنگی با ستاد داشته باشند.

وی اظهار کرد: بنابراین دستگاه قضایی استان به میدان آمده تا با کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را نقض می‌کنند و امنیت جانی و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند با جدیت برخورد کند.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: از سویی هم می‌طلبد تا در میدان مبارزه با شیوع کرونا با برنامه ریزی‌ها و فرهنگ سازی، جامعه را به سمت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هدایت کرد تا دیگر نیاز نباشد دستگاه قضایی با متخلفان حوزه سلامت برخورد داشته باشد.

عدالتخواه تصریح کرد: با این وجود هستند افرادی که از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، این بیماری را اصلاً باور نداشته و قبول نکرده اند در اینجاست که در کنار ارائه مسائل فرهنگی، برخورد صحیح و قاطع دستگاه قضایی هم ضروری است.

وی در ادامه با بیان اینکه قانونی که هم اینک برای برخورد با متخلفان تهدید علیه بهداشت عموم در دستگاه قضایی استفاده می‌شود مربوط به سال ۱۳۷۵ و ماده ۶۸۸ است، گفت: ضروری است مجلس شورای اسلامی هم در وقت فوق العاده وارد میدان شود و قوانین منطبق با نیاز‌های روز برای برخورد مناسب با متخلفان حوزه سلامت مردم در شرایط ویژه کرونایی تدوین و تصویب کند.

رئیس کل دادگستری استان همدان عنوان کرد: اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا به طور مثال برای جلوگیری از تردد بین استانی ۵۰۰ هزار تومان جریمه تعیین کرده تا حدودی مناسب است، اما برخی هستند که این جریمه را پرداخت می‌کنند و باز به مسافرت می‌روند، اینجاست که باید مجازات‌های سنگین تری اعمال شود که لازمه آن ورود مجلس شورای اسلامی برای مصوب کردن قوانین لازم است.

عدالتخواه ادامه داد: اجرای حداقل‌های پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و رعایت فاصله گذاری از سوی تمامی کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت دنیا تأکید شده، بنابراین وضع قوانین متناسب و منطبق با شرایط روز، می‌تواند دستگاه قضایی را در برخورد با تهدیدکنندگان حوزه سلامت جامعه یاری رساند.
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار