مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی ریشه در قرآن دارد، گفت: مهمترین و اصلی‌ترین و گرانبهاترین گوهر کانون خانواده، داشتن امنیت و آرامش است.
کد خبر: ۹۱۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲ 10 November 2020

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی ریشه در قرآن دارد، گفت: مهمترین و اصلی‌ترین و گرانبهاترین گوهر کانون خانواده، داشتن امنیت و آرامش است.

به گزارش تابناک همدات سرهنگ علی مختاری در جمع بسیجیان حوزه مقاومت شهیده هاجریان با بیان اینکه تلاش تمام انبیاء تربیت انسان بوده است، اظهار کرد: انسان موجودی اجتماعی و اشرف مخلوقات است و تلاش انبیاء الهی برای این بوده است که انسان را به صراط مستقیم دعوت کنند و انسان در این مسیر حرکت کرده و به سعادت برسد.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز رسانه‌های غربی دین ما، فرهنگ ما و سبک زندگی ما را هدف قرار داده است، گفت: متاسفانه به سبک زندگی سنتی کمتر توجه می‌شود.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی از مفاهیم علوم اجتماعی و علم جامعه شناسی و مردم‌شناسی است، گفت: سبک زندگی به مجموعه رفتارها، مدل‌ها، الگو‌ها و کنش‌های افراد اطلاق می‌شود.

وی با بیان اینکه تقلید از غرب فاجعه‌ای برای سبک زندگی اسلامی ایرانی است، گفت: روی آوردن به تمدن غربی و سبک زندگی غربی یعنی فاجعه و ضرر، فاجعه‌ای که بعضی مواقع قابل جبران نیست.

مختاری با بیان اینکه غربی‌ها می‌خواهند روش‌های زندگی و سبک و سلوک زندگی خودشان را به دیگر ملت‌ها تحمیل کنند، عنوان کرد: امروز تمدن غربی یعنی مظهر کامل زورگویی و تحمیل تجمل‌گرایی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های جامعه متمدن، خیرخواه بودن انسان، مصرف از تولیدات خود و وابسته نبودن به غرب را از جمله ویژگی‌های چنین جامعه‌ای برشمرد.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان افزود: ارتباط با نهج البلاغه، قرآن کریم، ترویج فرهنگ زندگی ائمه معصومین (ع) در زندگی، سحرخیزی، توجه به نماز اول وقت، استغفار کردن، انفاق و صدقه دادن، صله رحم، دادن خمس و زکات، رزق و روزی حلال، خوش قول بودن، داشتن صداقت و راستگویی، قناعت کردن معیار‌های اصیل و تکنیک‌های سبک زندگی اسلامی است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی ریشه در قرآن دارد، گفت: مهمترین و اصلی‌ترین و گرانبهاترین گوهر کانون خانواده، داشتن امنیت و آرامش است، چراکه اگر در خانه آرامش و امنیت باشد بدون شک فرزندان به رشد و کمال می‌رسند.

مختاری تصریح کرد: هر جا که غربی‌ها وارد شدند تاریخ ملت‌ها را تغییر دادند، فرهنگ بومی و محلی آنجا را، زبان و اقتصاد آن‌ها را تغییر دادند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار