بهادری با تاکید بر لزوم تبدیل نشدن بافت فرسوده به تولید مسکن بی کیفیت در حین بازسازی گفت: برای نوسازی این خانه ها، ضوابط و مقررات شهرسازی همچون تراکم ساختمانی و تعداد طبقات و ... مورد توجه شهرداری شیراز قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 11 November 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: «جواد بهادری»، امروز (چهارشنبه 21 آبان) از ارائه تخفیف صدور پروانه ساختمانی و عوارض نوسازی در بافت فرسوده شهر شیراز خبر داد و به خبرنگاران گفت: در حالیکه این تخفیف در شهرداری ها حدود 50 درصد است در شهرداری شیراز بین 50 تا 100 درصد در نظر گرفته می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز ادامه داد: این اقدام با هدف تشویق ساکنان بافت فرسوده شهر شیراز به نوسازی در پی مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز در سال 97 لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: این تخفیف مواردی مانند عوارض صدور پروانه و تراکم ساختمانی، عوارض حق مشرفیت، هزینه آسفالت، مجوز حفاری و موافقت اصولی در کاربری مسکونی را در بر می گیرد و بدون پرداخت پیش پرداخت، عوارض با قسط بندی 30 ماهه و بدون کارمزد قابل پرداخت است.

بهادری اعلام کرد: ساکنان بافت فرسوده می توانند با مراجعه به دفاتر تسهیلگری، شهرداری مناطق یا اداره بازآفرینی محلات شهری معاونت شهرسازی برای دریافت این تخفیف ها اقدام کنند.

وی با تاکید بر لزوم تبدیل نشدن بافت فرسوده به تولید مسکن بی کیفیت در حین بازسازی گفت: برای نوسازی این خانه ها، ضوابط و مقررات شهرسازی همچون تراکم ساختمانی و تعداد طبقات و ... مورد توجه شهرداری شیراز قرار دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز ادامه داد: مستقر شدن دفاتر تسهیل گری در بافت های فرسوده در اسل های اخیر اقدام مطلوبی برای تشویق ساکنان این بافت ها به انجام نوسازی منازل خود بوده است که در آگاهی بخشی به ساکنان این مناطق نیز نقش مطلوبی ایفا کرده اند.

وی اعلام کرد: ۱۲ دفتر تسهیلگری در بافت فرسوده شیراز در حال حاضر با طی کردن مراحل قانونی مورد نیاز فعال هستند که حق الزحمه آنها به طور ۱۰۰ درصدی توسط شهرداری پرداخت می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز تاکید کرد: هشت و 2 دهم درصد مساحت شهر شیراز را بافت فرسوده تشکیل داده که شامل 64 محله است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار