معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان:
27 نیروگاه خورشیدی اصفهان از انتشار بیش از یک هزار و 100 تن گازهای گلخانه ای جلوگیری کرد.
کد خبر: ۹۱۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷ 11 November 2020

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: طی چند سال گذشته که ساخت نیروگاه های خورشیدی در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفته تا مهرماه سال جاری از انتشار بیش از یک هزار و 105 تن گازهای گلخانه ای جلوگیری شده است.
حسین امیری با اشاره به اینکه از ابتدای نصب نیروگاه های خورشیدی در سال 92 تا پایان مهرماه سال جاری حدود یک میلیون و 600 هزار کیلووات ساعت برق در شهر اصفهان تولید شده است، اظهار کرد: با توجه به عدم استفاده از سوخت های فسیلی در تولید برق تاکنون از انتشار بیش از یک هزار و 105 تن گازهای گلخانه ای جلوگیری شده که تاثیر مهمی در کاهش آلودگی هوا داشته است.
وی گفت: تاکنون ۲۷ نیروگاه تولید انرژی خورشیدی توسط شهرداری اصفهان احداث شده است که در حال حاضر تمام آنها به صورت کامل و با ظرفیت نامی در حال تولید انرژی است.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به رویکرد بهره گیری از انرژی ‌های تجدیدپذیر در شهرداری اصفهان افزود: بر اساس برنامه ریزی مدیریت شهری در خصوص توسعه انرژی‌ های تجدیدپذیر در اصفهان، حرکت به سمت اجرایی شدن این موضوع از اهداف اولویت دار شهرداری اصفهان است.
وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت به کارگیری توسعه انرژی‌ های تجدیدپذیر به منظور جلوگیری از آلودگی ‌های محیط زیستی و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی، باید به صورت کامل شاهد به کارگیری انرژی های پاک باشیم.
امیری ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع، توسعه نیروگاه های مقیاس کوچک و متوسط می تواند در دستور کار باشد.
تولید ۲۹ هزار و ۴۳۱ کیلووات ساعت انرژی الکتریکی توسط نیروگاه های خورشیدی شهرداری
وی با اشاره به نیروگاه های خورشیدی شهرداری گفت: ۲۷ نیروگاه تولید انرژی خورشیدی شهر اصفهان با ظرفیت ۲۳۰ کیلووات در شش ماهه اول سال جاری ۲۹ هزار و ۴۳۱ کیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید کرده است.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان به اتصال نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی سالن اجلاس اشاره و اظهار کرد: این نیروگاه از سال گذشته به شبکه سراسری توزیع برق متصل شده است و ماهانه 15 هزار کیلووات ساعت به ظرفیت شبکه سراسری برق اضافه می کند.
وی افزود: این میزان تولید انرژی الکتریکی از محل نیروگاه های خورشیدی باعث کنترل و کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن به محیط زیست شده است به گونه ای که از چند سال گذشته که ساخت نیروگاه های خورشیدی در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفته تا مهرماه سال جاری از انتشار بیش از یک هزار و 105 تن گازهای گلخانه ای جلوگیری شده است.
امیری به برنامه‌ های کوتاه مدت و بلند مدت شهرداری اصفهان در خصوص توسعه بهره گیری از این نوع انرژی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر و در راستای استفاده از فناوری های نوین در قالب انرژی های پاک با بهره گیری از توانمندی های سرمایه گذاران بخش خصوصی، سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان نسبت به شناسایی سرمایه گذار حقیقی یا حقوقی برای مشارکت در پروژه احداث نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در سطح مناطق شهری اصفهان اقدام کرده است که در همین زمینه سرمایه گذاران می توانند در اجرای این طرح ها با شهرداری اصفهان به صورت مشارکتی همکاری کنند.
احداث 4 نیروگاه دیگر با مجموع ظرفیت 470 کیلووات
وی ادامه داد: اجرای نیروگاه 260 کیلوواتی میدان مرکزی میوه و تره بار، نیروگاه ۶۰ کیلوواتی منطقه ۱۵، نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی باغ گلها و نیروگاه ۵۰ کیلوواتی شهرداری منطقه ۸ نیز تا پایان سال جاری در دستور کار معاونت خدمات شهری قرار دارد.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: با احداث این نیروگاه ها با مجموع ظرفیت 470 کیلووات، میزان ظرفیت تولید برق از نیروگاه های خورشیدی شهرداری اصفهان به سه برابر ظرفیت موجود خواهد رسید.
وی به حضور شهرداری اصفهان در پنجمین جایزه ملی مدیریت انرژی اشاره و تصریح کرد: با توجه به سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي و الزامات اسناد و قوانین بالادستی از جمله سند چشم انداز، سیاست های کلی اصلاح الگوی مصرف، قانون برنامه پنجم توسعه، قانون هدفمند كردن یارانه‌ها و قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، استفاده از استانداردها و مدل های سیستمی مدیریت انرژی ملی و بین المللی و استانداردهای ملی معیار مصرف انرژي شهرداری اصفهان برای اولین بار در فرآیند جایزه ملی مدیریت انرژی شرکت کرد.
امیری اضافه کرد: همچنین شهرداری اصفهان در بخش توسعه بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر تندیس نقره ای جشنواره را کسب کرد، در بخش بهینه سازی مصرف و کاهش مصرف در تجهیزات و تاسیسات نیز عنوان نهاد برتر و لوح تقدیر جشنواره را به دست آوردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار