معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره وضعیت حوضه زاینده رود، گفت: امسال مهر و آبان بی‌سابقه‌ای به لحاظ خشکسالی داشتیم و هرگونه تصمیم در حوضه زاینده رود منوط به میزان بارش‌ها در این حوضه است.
کد خبر: ۹۱۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ 12 November 2020

حسن ساسانی با بیان اینکه سامانه ۳۸۴۸ ثبت تخلفات آب از فروردین ماه امسال برای دریافت گزارشات مردمی راه‌اندازی شد، اظهار کرد: در شش ماه نخست سال جاری یک هزار و ۳۷۹ مورد تخلفات بخش آب از طریق سامانه ۳۸۴۸ به یگان حفاظت منابع آب استان اصفهان اعلام شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان شهریور در ۲۴۸ مأموریت یگان حفاظت، ۱۵ دستگاه حفاری و ۱۲۴ کمپرسور، پیکور و متعلقات آن، تعداد ۷۱ وینچ و بالابر و ۱۷ کف‌کش و مقداری سیم خاردار توقیف شده است.

ساسانی با تاکید بر پیگیری جدی تخلفات بخش آب، به صدور ۵۱۸ اخطاریه برای متخلفان در شش ماهه ابتدایی امسال اشاره کرد و افزود: ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز در این مدت مسدود شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه بیشترین تخلفات مربوط به حفر چاه‌های غیرمجاز در شهرستان‌های فریدن، اصفهان، فلاورجان و خمینی‌شهر است، خاطر نشان کرد: مردم می‌توانند در سراسر استان از طریق سامانه ۳۸۴۸ در طول شبانه‌روز تماس بگیرند و گزارش تخلفات از قبیل حفاری، لایروبی و کف‌شکنی غیرمجاز چاه، بهره‌برداری از چاه‌های فاقد پروانه و ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها را اعلام کنند.

ساسانی اضافه کرد: حدود ۱۲۰ نفر در قالب گروه‌های گشت و بازرسی در یگان حفاظت منابع آب استان به طور شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره وضعیت حوضه زاینده‌رود، گفت: امسال مهر و آبان بی‌سابقه‌ای به لحاظ خشکسالی داشتیم و هر تصمیمی برای توزیع آب در حوضه زاینده‌رود منوط به میزان بارش‌ها در این حوضه است.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار