عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ساماندهی پروژه های عمرانی و اقتصادی در کشور گفت: دولت باید در لایحه بودجه سال آینده تکلیف پروژهای عمرانی نیمه تمام در سطح کشور را روشن کند.
کد خبر: ۹۱۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ 13 November 2020

‏علی کریمی فیروزجایی در گفت و گو با ایسنا افزود: هم اکنون بیش از ۶ هزار طرح ملی و۸۰ هزار طرح نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد.

دبیر هئیت رئیسه مجلس یادآورشد: تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه تمام کشور به۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت توجه به استهلاک پروژه های عمرانی در شرایط تورمی افزود: نیمه تمام ماندن پروژهای عمرانی و اقتصادی تبعات فراوان فرهنگی و اجتماعی در پی دارد.

کریمی فیروزجایی باانتقاد از سیاست انباشت پروژه ها در نقاط مختلف کشور در طول سالیان گذشته خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد بسیاری از پروژه ها بدون توجه به طرح آمایش و صرفا بر مبنای ملاحظات سطحی واعمال فشارهای سیاسی طراحی و عملیاتی شد.

نماینده مردم بابل با اشاره به نقش مهم مجلس در تدوین بودجه عملیاتی سال آینده گفت: مجلس بودجه سال آینده را با وسواس و جدیت لازم و صرفا بر مبنای مصالح کشور بررسی و تصویب خواهد کرد.

وی با اشاره به وجود ۵ هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در مازندران افزود: اجرا و تکمیل این پروژه ها به ۱۵هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

کریمی فیروزجایی لزوم طراحی ساز و کار جدید برای تخصیص بودجه های استانی را یادآورشد و افزود: تخصیص بودجه به دستگاه ها باید مبتنی بر عملکرد و خروجی کار آنها صورت گیرد.

این مسئول با مهم دانستن نقش مدیران استانی در روند توسعه کشور گفت: مدیران استانی باید فارغ از دغدغه‌های سیاسی برای پیشبرد اهداف محوری توسعه اهتمام بورزند.

نماینده مردم بابل دست یابی به اهداف توسعه بخشی و ملی را نیازمند وفاق و همگرایی جمعی مسئولان دانست و افزود: درک مشترک مسئولان از مولفه های اساسی و پایدار توسعه در سطوح ملی و محلی ضرورت دارد.
وی ضرورت مشارکت مردمی در اجرای طرح های ملی و استانی را خاطر نشان کرد و افزود: تمامی طرح های ملی و محلی باید با پیوست فرهنگی همراه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار