حجت‌الاسلام طاهری:
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: باتوجه به حضور برخی از چهره‌های قرآنی در سال‌های متوالی و انتخاب این افراد به عنوان نفرات برتر، تغییراتی در روند برگزاری مسابقات قرآن اوقاف ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲ 13 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام مهدی طاهری در خصوص برگزاری مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در استان اصفهان اظهار داشت: این مسابقات در سه مرحله منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در مرحله منطقه‌ای و استانی این دوره از مسابقات در استان اصفهان 700 شرکت کننده وجود داشت، تصریح کرد: از این تعداد شرکت کننده 12 نفر از خواهران و 14 نفر از برادران در این مسابقات به مرحله کشوری راه یافتند.
رئیس اداره امور قرانس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه شیوه برگزاری مسابقات کشوری در سال جاری با توجه به شیوع کرونا به صورت مجازی بوده است، ابراز داشت: این در حالی است که مسابقات منطقه‌ای و استانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شده است.
وی با بیان اینکه در مرحله کشوری مسابقات خواهران به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ادامه داد: مسابقات بخش برادران نیز در مرکز صدا و سیمای اصفهان ضبط و فیلم‌های ضبط شده برای داوری به سازمان اوقاف ارسال شده و قرار است با پخش زنده تلویزیونی از 8 آذر ماه داوری این مسابقات انجام شود.
حجت‌الاسلام طاهری تاکید کرد: داوری مسابقات بخش خواهران به صورت زنده و همزمان با اجرای بخش های مختلف انجام شده است.
وی با بیان اینکه چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در بخش برادران با هفت رشته و در بخش خواهران برای پنج رشته برگزار شد، اضافه کرد: کیفیت برگزاری این مسابقات بنا بر نظر شرکت کنندگان و کارشناسان بسیار مناسب ارزیابی شده است.
رئیس اداره امور قرانس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در پاسخ به اظهار نظر برخی از شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در خصوص لزوم سطح بندی مسابقات کشوری قرآن سازمان اوقاف گفت: باید سطح بندی در مسابقات تغییر کند، همانظور که مسابقات ورزشی به صورت دسته بندی برگزار می‌شود باید متسابقین قرآنی را نیز رتبه بندی کنند و هر سطح بندی که انجام می‌شود افراد شرکت کننده با هم سطح‌های خود به رقابت بپردازند تا انگیزه بیشتری برای افراد جدید برای حضور در این مسابقات ایجاد شود.
وی اضافه کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در این زمینه بررسی‌هایی را در دستور کار دارد و تغییراتی در روند برگزاری مسابقات ایجاد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار