کد خبر: ۹۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 09 September 2015
رشت - ایرنا - المپیاد مرحله استانی طرح ملی دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) از صبح امروز (چهارشنبه) با شرکت 384 دانش آموز گیلانی در مرکز تخصصی چاف لنگرود آغاز شده است.
[آغاز المپیاد طرح ملی دادرس با شرکت 384 دانش آموز در گیلان]

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: این تعداد از دانش آموزان دوره اول متوسطه در قالب 24 تیم در دو روز مجزا در مرکز تخصصی چاف لنگرود با هم رقابت می کنند.
علیرضا خصوصی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه هر تیم شامل 14 دانش آموز و دو مربی است، افزود: شرکت کنندگان در این المپیاد مهارت های امدادی در بخش تخصصی شامل کنترل و ارزیابی علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، پانسمان و بانداژ، آتل بندی و اسکان اضطراری رقابت می کنند.
وی اظهار داشت: رقابت بخش عمومی نیز شامل آزمون کتبی، امداد و کمک های اولیه، پناهگیری ، تخلیه اضطراری، اطفاء حریق، حمل بک بورد بر روی دست و حمل مصدوم است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تصریح کرد: در این المپیاد از دو گروه پسر و دختر یک تیم که بالاترین امتیاز را در آزمون های تخصصی و عمومی دریافت کنند؛ به مرحله کشوری راه می یابند.
طرح ملی دادرس در راستای انعقاد تفاهمنامه مشترک بین سازمان جوانان هلال احمر و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش منعقد شده و در استان های مختلف به اجرا درآمده است.
در زمان حاضر 367 مدرسه در استان گیلان دارای تیم های دادرس هستند.
هر تیم دادرس در واحدهای آموزشی 16 نفر هستند که 14 دانش آموز و دو مربی را شامل می شوند.
در سال تحصیلی 94 - 93، بیش از 376 هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان تحصیل کردند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
الهه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
باسلام فرجی هستم از رودبار که تیم ما در این آزمون اول شد.تاریخ پیشنهادی امتحان کشوری کی هست؟وبه دنبال عکس های این آزمون میگردم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار