معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان قم از اصلاح و بازسازی خط انتقال فاضلاب خیابان امامزاده ابراهیم در محدوده ایستگاه A12 متروی قم با اعتباری افزون بر 15 میلیارد ریال خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴ 14 November 2020

به گزارش تابناک قم، مهدی نظر زاده از اصلاح و بازسازی خط انتقال فاضلاب خیابان امامزاده ابراهیم در محدوده ایستگاه A12 متروی قم خبر داد و گفت: این پروژه در راستای افزایش و ارتقای ایمنی ایستگاه مترو و به درخواست سازمان قطاری شهری و بر اساس مصوبات استانداری قم با همکاری راهنمایی و رانندگی استان اجرایی شد.

وی محدوده اجرای این پروژه را حدفاصل تقاطع خیابان سوم خرداد تا 20 متری مطهری اعلام و خاطرنشان کرد: اصلاح و بازسازی این خط انتقال 800 میلی‌متری از طریق روش پیشرفته لوله شکافی و لوله رانی انجام شد.

 معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آبفای قم با بیان اینکه در روش لوله شکافی و لوله رانی حداکثر 10 درصد مسیر عملیات لوله‌گذاری، حفاری می‌شود، یادآور شد: در این روش تنها ابتدا و انتهای هر مسیر اجرای پروژه، حفاری شده و به وسیله دستگاه، لوله‌های جدید جایگزین لوله‌ها فرسوده و قدیمی می‌شوند.

 وی به مشکلات اجرای لوله‌گذاری به روش‌های معمول از جمله ریزشی بودن مسیر، پرسازی مسیرهای ریزش کرده قبلی با بتن و تراکم بالای زیرساخت‌های دیگر شهری اشاره کرد و سرعت اجرای بالا، عدم انسداد کامل مسیر تردد و جلوگیری از آسیب به فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی منطقه به دلیل حفاری حداقلی را از جمله مزایای استفاده از روش لوله رانی برشمرد.

نظرزاده با بیان اینکه پروژه اصلاح و بازسازی اصلاح و بازسازی خط انتقال فاضلاب خیابان امامزاده ابراهیم در مجموع با هزینه‌ای افزون بر 15 میلیارد ریال به طول 250 متر به انجام رسید گفت: این پروژه در کمتر از دو ماه اجرا شد و رفت و آمد در مسیر به حالت عادی بازگشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار