محمدرضا احمدپناه، رئیس اتحادیه صنف پیتزا و اغذیه فروش‌های شیراز :صنف ما با چنین مصوبه‌ای نابود شد همه جای ایران به رستوران‌ها و فست‌فودها اجازه فعالیت در قالب بیرون‌بر می‌دهند اما در استان فارس اجازه فعالیت به در قالب بیرون‌بر هم به ما نداده‌اند و به این موضوع اعتراض کردیم ولی فایده‌ای نداشته و ما فعلا موش آزمایشگاهی شده‌ایم.
کد خبر: ۹۱۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷ 14 November 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: موج سوم همه‌گیری کرونا بار دیگر سبب اعمال محدودیت بر فعالیت صنوف شیراز شد. تعطیلی اجباری که بر کسادی بازار برخی مشاغل دامن زده است.

شیوع بیماری کرونا ضربه سختی بر روند کسب درآمد صنوف وارد کرد و جو روانی که این بیماری در جامعه به وجود آرود سبب کاهش چشمگیر فروش برخی اصناف از جمله رستوران‌ها، فست‌فودها، اغذیه‌فروشی‌ها، بستنی و آبمیوه‌فروشی‌ها شد.

در این 9 ماهی که از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد مردم برای رفتن به رستوران‌ها، فست‌فودها و به صورت کلی استفاده از خوراکی‌هایی که بیرون از خانه تهیه می‌شود احتیاط کرده‌اند و از سوی دیگر بالا رفتن قیمت غذاهای رستوران‌ها و پایین آمدن توان اقتصادی مردم اجازه خرید غذای بیرون را از خانواده‌ها گرفته است.

مسئول یکی از فست‌فودهای شیراز می‌گوید: محدودیت فعالیت فست‌فودها فشار اقتصادی زیادی بر ما وارد می‌کند زیرا با شیوع بیماری کرونا مشتریان ما به کمتر از 40 یا 50 درصد رسیده و شاید تنها 10 درصد مشتریانمان به صورت بیرون بر غذا سفارش می‌دادند.

وی می‌گوید: قبل از شیوع بیماری کرونا فعالیت فست‌فودها از ساعت 6 عصر تا 12 شب بود این اعمال محدودیت برای صنف ما به معنای تعطیلی کامل است.

 

محمدرضا احمدپناه، رئیس اتحادیه صنف پیتزا و اغذیه فروش‌های شیراز می‌گوید: فست‌فودها از صبح تا عصر تعطیل بودند که با مصوبه ستاد کرونا مبنی بر تعطیلی بعد از ساعت 18 به صورت کامل تعطیل شدند و این به معنی نابودی کامل کسب و کار ماست.

وی می‌افزاید: صنف ما با چنین مصوبه‌ای نابود شد همه جای ایران به رستوران‌ها و فست‌فودها اجازه فعالیت در قالب بیرون‌بر می‌دهند اما در استان فارس اجازه فعالیت به در قالب بیرون‌بر هم به ما نداده‌اند و به این موضوع اعتراض کردیم ولی فایده‌ای نداشته و ما فعلا موش آزمایشگاهی شده‌ایم.

وی با بیان اینکه تا قبل از ساعت 18 تنها مغازه‌های فروش فلافل و کتلت در شیراز باز هستند ولی بقیه چون ظهر مشتری ندارند تا قبل از ساعت 18 تعطیل هستند، عنوان می‌کند: همه فشارها روی شغل ما است و این مصوبه به معنی تعطیلی کامل فست‌فودها است پس نگویند تا قبل از ساعت 6 به صورت بیرون‌بر می‌توانید فعالیت کنید ما عملا قبل از ساعت 6 مشتری نداریم که بخواهیم کار کنیم.

رئیس اتحادیه صنف پیتزا و اغذیه فروشان شیراز با بیان اینکه تعداد واحدهای زیرپوشش اتحادیه ما 1000 واحد است که 20 هزار کارگر به صورت دائم و موقت در آن فعالیت می‌کنند، می‌گوید: تعطیلی فست‌فودها به معنی تعطیلی همه این کارگرها است.

وی می‌افزاید: قبل از شیوع بیماری کرونا هفته‌ای 20 الی 30 تقاضای جدید در صنفمان داشتیم اما در حال حاضر نه تنها متقاضی جدید نداریم بلکه هفته‌ای 10 نفر نیز درخواست ابطال مجوز دارند.

برچسب ها: کرونا ، فست فود ، تعطیلی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار