مدیر مخابرات منطقه مرکزی از توسعه شبکه تلفن ثابت در شهرستان های دلیجان ومحلات خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱ 14 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، محمد مهدی ملک حسینی، در دیدار با علیرضا سلیمی نماینده شهرستان‌های دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: شبکه فیبر نوری دردهکده گل محلات برای واگذاری تلفن ثابت ایجاد شده است و متقاضیان می توانند از امکانات تلفن ثابت بهره مند شوندوهمچنین به منظور توسعه پوشش شبکه همراه اول در شهر محلات ،تجهیزات احداث سایت تلفن همراه در منطقه رسالت محلات تامین شده است که با همکاری سایر نهادهای ذیربط انجام خواهد شد.
وی یادآورشد: در شهردلیجان تلفن ثابت به متقاضیان مناطق چمران وصیاد واگذار شده است و برای توسعه پوشش تلفن همراه، احداث سه سایت BTS در شهر دلیجان در دست اجراست.
مهندس ملک حسینی افزود: در بخش ارتباطات روستایی در شهرستان های دلیجان ومحلات ،عملیات برگردان سایتهای GSM روستایی به MCI در سال گذشته انجام شد و با رفع محدودیت ظرفیت کانالهای ارتباطی تلفن روستایی، سطح کیفی و پوشش شبکه تلفن همراه در این مناطق در شرایط مطلوب قرار گرفته است.
مدیر مخابرات منطقه مرکزی اظهار داشت : در مجموع از پایان سال گذشته تا بحال قریب به۴۲ میلیارد ریال صرف توسعه شبکه تلفن ثابت درشهرستان های محلات ودلیجان شده است.
در این جلسه لادن مهدوی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: یکی از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد عدالت ارتباطی است که با توسعه اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی، از محل طرح خدمات اجباری روستایی (USO) در حال اجرا است و در فاز اول این طرح ۱۹روستای شهرستان محلات و ۱۸روستای شهرستان دلیجان از اینترنت پرسرعت اپراتور، های‌وب بهره‌ مند شده‌اند.
علیرضا سلیمی، نماینده دلیجان و محلات هم با قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام شده، بر تاثیر غیرقابل انکار ارتباطات در زندگی مردم تاکید کرد و گفت: ایجاد امکان دسترسی مردم در شهرها و روستاها، به شبکه ملی اطلاعات از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و در ماه های اخیر با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹به یک ضرورت تبدیل شده است .
نماینده دلیجان و محلات بر ضرورت اطلاع رسانی به روستاییان در زمینه بستر زیرساختی فراهم شده و نحوه برخورداری از آن تاکید کرد‌ و خواستار تسریع در عملیات اجرایی اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات در حوزه انتخابیه و توسعه فیبر نوری در منطقه خورهه شهرستان محلات شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار