۲۵ آبان سال ۶۱ روزی بود که کاروان ۳۷۰ نفری شهدای اصفهان تشییع شدند شهدایی که شهیدِ آب و آتش شدند و در یک روز میهمان مردمان شهر زیبای خدا.
کد خبر: ۹۱۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹ 15 November 2020

۲۵ آبان ۱۳۶۱ بود که کاروان ۳۷۰ نفری پیکر‌های گلگون شهدای عملیات محرم بر دستان قدردان جمعیتی کم سابقه، به گلستان شهدای اصفهان رسیدند و در خاک پاک میهن آرام گرفتند.
شهدایی که شجاعانه به آب زدند و نقشه‌های شوم دشمن بعثی را نقش برآب کردند.
روزی که زمین میزبان فوجی از بهشتیان بود، آن روز آسمان اصفهان گلگون و زمین، قدمگاه مردان و زنانی شده بود که پیکر بر آب رفته ۳۷۰ فدائی راه سرخ سیدالشهدا علیه السلام را با سربلندی تشییع و با ماهی قرمز‌های فدایی وطن وداع  کردند.
آن روز جمعیتی عظیم برای وداع با شهدا آمدند و انگار گردی از عزا و ماتم بر سر شهر ریخته شده بود، جمعیت آن قدر زیاد بود که تا گلستان شهدا جای سوزن انداختن نبود.
در حالی که کاروان ۳۷۰ نفری شهدای عملیات محرم از جنوب کشور راهی دیار زنده رود شده بود تا در آغوش خانواده‌هایشان آرام گیرند مرتضی آرسته از پیشگامان انقلابیِ اصفهان می گوید: شب قبل از تشییع شهدای عملیات محرم، تعداد زیادی از مردم اصفهان اعلام آمادگی کردند و غسل و شست وشوی پیکر پاک فرزندان غیور میهن را در مناطق مختلف شهر برعهده گرفتند.
مسئول ستاد شهدای اصفهان در سال ۶۱ گفت: در آن روز‌های حماسی حال و هوای غریبی در کوچه‌ها و خیابان‌های اصفهان حاکم بود به طوری که در بیشتر کوچه‌ها تفت شهدا علم شده بود و مقابل درِ تعداد فراوانی از خانه ها، اعلامیه و تفت دو یا سه شهید و حتی بیشتر نصب شده بود، در روز حماسه ایثار، مردم اصفهان دوران سخت و جان سوز و در عین حال پرافتخار و ماندگاری را پشت سرگذاشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار