مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: تمامی چاه‌های غیرمجاز در مناطق مختلف استان تعیین تکلیف شده و در حال حاضر هیچ‌گونه چاه غیرمجاز عمیق در استان شناسایی نشده است.
کد خبر: ۹۱۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 17 November 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی پوراحمد  اظهار داشت: استان ایلام از حیث کمی چاه‌های غیرمجاز در کشور بی نظیر است و در کشور تنها استانی هستیم که مدعی هستیم چاه غیرمجاز شناسایی شده عمیق نداریم.

وی افزود: شاید چاه‌های خانگی و محصور در استان داشته باشیم که البته این چاه‌ها تاثیر چندان زیادی بر منابع آب زیرزمینی ندارند اما این چاه‌ها هم به واسطه اینکه فاقد مجوز لازم هستند، غیرمجاز تلقی شده و به محض شناسایی برابر قوانین با مالکان آنها برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام یادآور شد: طی چهار سال گذشته ۲۰۰ چاه غیرمجاز در سطح استان شناسایی شد که تمامی این چاه‌ها پر شده و امسال چاهی برای پر کردن نداریم.

پوراحمد تاکید کرد: مراقبت برای جلوگیری از حفاری چاه جدید به طور مستمر از طریق گروه‌های گشت و بازرسی در سطح استان ادامه دارد و به محض مشاهده تخلف ، از طریق مرجع قضایی اقدام پیشگیرانه انجام و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی اضافه کرد: برداشت از منابع آب اعم از سطحی و زیرزمینی بیش از آنچه که در پروانه بهره‌برداری درج شده است تخلف بوده و بهره‌بردار صرفا مجاز به استفاده از آب به میزان مجوز صادره است.

پوراحمد با اشاره به اینکه بخش زیادی از کشاورزی به منابع آب زیرزمینی وابسته است، گفت: تجهیز چاه‌ها به کنتور حجمی هوشمند در قالب طرح تعادل بخشی موجب کنترل برداشت‌ها و نهایتا جبران کسری و احیای آبخوان‌ها خواهد شد بنابراین همه بهره‌برداران باید چاه‌های خود را به کنتور تجهیز کنند./م

برچسب ها: چاه ، عمیق ، شناسایی ، امور آب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار