تولید شکر در کارخانه قند خوی، ۵۰ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۹۱۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵ 17 November 2020
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، تولید شکر در کارخانه قند خوی، بزرگترین واحد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در شمال آذربایجان غربی ۵۰ درصد افزایش یافت.
مدیرعامل کارخانه قند خوی گفت: ازآغاز فصل خرید چغندرقند بیش از ۱۹۶ هزار تن محصول چغندر از چغندرکاران شمال و جنوب آذربایجان غربی خریداری شده است.
دهبکری افزود:تاکنون از محصول خریداری شده بیش از ۲۵ هزار ۵۰۰ تن محصول شکر تولیدشده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۵۰ درصد رشد برخوردار است.
وی از کیفیت خوب چغندرقند و عیار بالای این محصول در سال جاری خبر داد وگفت: میانگین عیار چغندر تحویلی به این کارخانه در سال جاری ۱۷ درصد است.
دهبکری اضافه کرد: تاکنون ۵۰ درصد محصول چغندر از چغندرکاران شمال استان و بقیه نیز از جنوب استان خریداری و فراوری شده است.
مدیرعامل کارخانه قند خوی ارائه آموزش‌های کشت صحیح و استفاده از بذور اصلاح شده را از علل مهم افزایش میزان عیار قند و تولید شکر در این واحد اعلام کرد.
مدیرعامل کارخانه قند خوی سطح قرارداد این واحد تولیدی با کشاورزان استان را درسال جاری سطح ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار اعلام و تصریح کرد: پیش بینی میشود میزان خرید چغندر از چغندرکاران تاپایان فصل خریددر این کارخانه به بیش از ۳۰۰ هزارتن برسد.
وی ارزش محصول خریداری شده از کشاورزان را تاکنون بیش از ۱۳۴ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: ۸۰ درصد بهای چغندرتحویلی به این واحد تولیدی به کشاورزان پرداخت شده است.
پیش بینی میشود تا پایان فصل خرید میزان تولید شکر در کارخانه قند خوی به ۴۰ هزارتن برسد.
کارخانه قند خوی بزرگترین واحد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی در شمال آذربایجان غربی است که امسال در زمان بهره برداری برای بیش از ۵۰۰ نفر شغل ایحاد کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار