رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان با اشاره اینکه نمودارها نشان از افزایش مراجعان کرونایی آبان‌ماه دارد که در حال رسیدن به آمار اسفند است، گفت: با توجه به این شرایط ۲ مرکز غربالگری همین روزها در منطقه راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴ 17 November 2020

سید علیرضا مروجی روز سه‌شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره آمارهای مرتبط با شیوع ویروس کرونا افزود: همچنین دستگاه‌های پی‌سی‌آر را ۲ برابر می‌کنیم و از بخش خصوصی هم کمک می‌گیریم تا سرعت و تعداد نمونه‌ها را افزایش دهیم.

وی تشریح کرد: اگر به زبان آمار و ارقام بخواهیم حساب کنیم، از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت منطقه، یک هزار و ۷۷۸ نفر به عنوان مبتلایان بیماری‌های حاد تنفسی تلقی شدند که در مجموع ۴۲ درصد آنها مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان اضافه کرد: هفته ۳۵ بروز اپیدمی آمارها بر اساس شاخص بستری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در کشور و استان ۱۷ اما در منطقه کاشان با در نظر گرفتن جمعیت، این عدد ۶۴ بوده است.

وی این آمار را به مثابه قله کوه یخی برشمرد و بیان کرد: این آمار سوای افرادی است که در خانه تحت درمان قرار دارند، عده‌ای که هنوز مراجعه نکردند و یا در مرحله نهفتگی بیماری هستند.

مروجی با اشاره به نمونه‌گیری از موارد مشکوک اظهار داشت: نزدیک به پنج هزار مورد از نمونه‌های گرفته شده مثبت بوده که برابر ۳۹ درصد است و روند افزایشی ۲ برابری را در آبان‌ماه شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت همه بیمارستان‌های منطقه کاشان تکمیل است و سالن ورزشی بیمارستان شهید بهشتی نیز بر این اساس با ۸۰ تخت تجهیز و آماده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار