پانزدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی امروز به صورت مجازی در اصفهان آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲ 18 November 2020

در این جشنواره دو روزه فن‌آفرینان، طراحان کسب و کار و سرمایه گذاران انتخاب، معرفی و تجلیل می‌شوند.
رییس جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی امروز در مراسم آغاز به کار این رویداد که بصورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اهمیت فناوری و تبدیل علم و دانایی به توانایی ، گفت : فناوری ، ابزار تبدیل علم و فناوری به توانایی است که در سه دهه گذشته در کشورمان وارد صنعت و جامعه شده است.
جعفر قیصری با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های مناسبی در سال‌های گذشته برای توسعه علم و فناوری توسط دولت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر نهاد‌ها ایجاد شده افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان پایه گذار پارک‌های علم و فناوری در کشور شناخته می‌شود و امروز بیش از ۵۴۰ شرکت فناور با بیش از هفت هزار دانش آموخته دانشگاهی در آن مستقر و فعال است.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی کشور با اشاره به اینکه ۲ دهه از ایجاد پارک‌های علم و فناوری در کشور می‌گذرد، گفت: صنایع بزرگ، بازار و مردم  پیشران‌های این حرکت هستند و امید است سرمایه گذاری‌های خوبی در استفاده از فناوری‌های داخلی برای رفع نیاز‌ها و تولید محصولات صورت گیرد.
دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی نیز در این آیین گفت: جشنواره شیخ بهایی، برترین و قوی‌ترین رویداد فناوری کشور است که از سال ۱۳۸۲ به همت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان کار خود را آغاز کرد.
عبدالرضا کبیری سامانی این جشنواره را به سه دوره کلی تقسیم بندی کرد و افزود: از دوره اول تا ششم، ماموریت جشنواره ترویج فرهنگ کارآفرینی بود و از دوره هفتم تا یازدهم حمایت و تجلیل از کارآفرینان و فناوران برتر در دستور کار قرار داشت، اما از دوره دوازدهم تا چهاردهم بخش‌هایی مانند شناسایی علاقه‌مندی سرمایه گذاران و فرصت‌های فن آفرینی به آن اضافه شد.
وی هدف از برگزاری این رویداد را رونق و اثر بخشی محصولات فن آفرینی ، تسهیل ارتباط بین فن آفرینان و سرمایه گذاران، شناسایی و معرفی شرکت‌های دانش بنیان به سرمایه گذاران دولتی و خصوصی و استفاده از فعالیت‌های فن آفرینانه در حل مسائل و چالش‌های کشور بیان کرد.
جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی در ۲ بخش مسابقه‌ای و غیر مسابقه‌ای برگزار می‌شود که بخش مسابقه‌ای شامل طراحان کسب و کار، فن‌آفرینان و فرصت‌­های سرمایه­‌گذاری و بخش‌های غیرمسابقه‌ای نیز شامل فرصت‌­های سرمایه‌­گذاری، نشست‌های انتقال تجربه و نمایشگاه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار