معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:
صمیمی دوست گفت: به دلیل اهمیت و تاثیرگذاری، طرح ها و پروژه های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی باید پیشتاز سایر پروژه ها باشند.
کد خبر: ۹۱۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵ 18 November 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از شبستان ، «سیدحشمت الله صمیمی دوست» امروز (۲۸ آبان) در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: آخرین وضعیت ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی استان مورد بررسی قرار گرفت.
معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی بررسی شده پنج طرح مهم آن مربوط به بخش کشاورزی شامل پمپاژ آب، سدها، شبکه آبرسانی و توسعه و پرورش ماهی سردآبی است.
صمیمی دوست ادامه داد: سه مورد دیگر شامل تکمیل جاده ملی پاتاوه – دهدشت، سد تنگ سرخ بویراحمد و پتروشیمی گچساران به عنوان طرح های اولویت دار هستند.
وی با بیان اینکه برخی از پروژه های اقتصاد مقاومتی به لحاظ اعتباری تخصیص۱۰۰ درصدی گرفته اند، گفت: در این رابطه کمبود منابع نداریم.
معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، میزان اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم و مشکلات تامین منابع اعتباری این پروژه ها در حوزه کشاورزی و صنعت مورد بررسی قرار گرفت.
صمیمی دوست همچنین تصریح کرد: ۳۳ طرح جهش تولید در استان داریم که ۱۲ مورد مربوط به جهاد کشاورزی، ۹ طرح گردشگری، سه پروژه شهرک های صنعتی، یک پروژه آب منطقه ای و هشت مورد مربوط به سایر بخش ها است.
وی میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ها و پروژه ها را بالای ۸۵ درصد بیان کرد و گفت تا پایان سال باید همه آنها به بهره برداری برسند.
معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با تکمیل پروژه ها و طرح های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید رونق تولید و اشتغال در استان شتاب می گیرد، گفت: دستگاه های اجرایی، بانک های عامل و مجریان طرح با تمام توان پای کار باشند.
صمیمی دوست از دستگاه های اجرایی و بانک های عامل استان خواست تا نسبت به زنجیره تولید و اشتغال توجه جدی داشته و بخش عمده اعتبارات و منابع بانکی را به سمت این بخش اختصاص دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار