مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه اعلام کرد که خانه‌های بهداشت کارگری به منظور نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در واحدهای تولیدی استان فعال شد.
کد خبر: ۹۱۷۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱ 19 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«حسن عزیزی» افزود: این خانه ها در کنار بازرسان کار به صورت مداوم بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای تولیدی نظارت خواهند داشت.

وی افزود: پروتکل های ابلاغی توسط ستاد ملی کرونا به سرعت به واحدهای تولید ابلاغ و روند نظارت بر آنها نیز انجام خواهد شد تا از بروز و شیوع بیماری کرونا جلوگیری به عمل آید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: بر اساس پروتکل های بهداشتی ابلاغی واحدهای تولیدی باید علاوه بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی سلامت کارکنان را نیز در زمان ورود به محل کار سنجش کنند.

عزیزی با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا برای اعمال محدودیت های جدید از ابتدای آذر ماه گفت: پس از ابلاغ محدودیت‌های جدید نظارت خود بر واحدهای تولیدی را افزایش خواهیم داد.

وی بر ضرورت حفظ چرخه تولید اشاره کرد و گفت: نباید فراموش کنیم که امسال سال جهش تولید است و باید تمام توان خود را به کار بگیریم تا با وجود شیوع بیماری کرونا از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به محدودیت های تردد در شهرهای با وضعیت قرمز نیز اشاره کرد و گفت: مدیران واحدهای تولیدی برای تردد سرویس های خود هماهنگی های لازم را با پلیس راه انجام دهند تا از جریمه شدن آنها در زمان خروج از شهر جلوگیری شود.

عزیزی تصریح کرد: براساس نظارت های انجام شده وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای تولیدی استان به ویژه واحدهای بزرگ مطلوب است و مدیران آنها با جدیت به دنبال جلوگیری از شیوع بیماری کرونا هستند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.

به گزارش ایرنا، رییس ‌جمهوری، پس از هم‌اندیشی با متخصصان و کارشناسان و با همراهی جمعی هیات دولت، مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا را به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ کرده است. طبق این مصوبه کشور براساس میزان شیوع ویروس، به بخش‌ها و مناطق مختلفی تقسیم می‌شود.

این طرح کوتاه مدت نیست و تا زمانی که شرایط شیوع ویروس کرونا در یک منطقه تغییر نکند، مقررات و محدودیت‌ها نیز تغییر نخواهد کرد.

طبق این مصوبه که با حمایت و تایید تمامی دستگاه‌های تصمیم‌گیر اتخاذ شده است، از اول آذر مشاغل غیرضروری تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود، تردد بین ‌شهری غیرضروری امکان‌پذیر نخواهد بود، تمام سازمان‌های دولتی با یک سوم نیرو فعالیت‌ خواهد کرد و تلاش می‌شود تا تعداد تست‌های روزانه برای شناسایی ویروس کرونا، به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند.

۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در استان پرداخت شد

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برنامه های ویژه دولت برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا گفت: تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان پرونده برای دریافت تسهیلات ویژه کرونا به بانک های عامل تشکیل شده و استان در بحث پرداخت رتبه ششم کشور را دارد.

عزیزی همچنین به پرداخت بیمه بیکاری به کارگران بیکار شده در پی شیوع بیماری کرونا، اظهارداشت: تا قبل از شیوع ویروس کرونا انجام کارهای بیمه بیکاری به صورت دستی انجام می‌گرفت اما بعد از این اتفاق با راه اندازی سایت بیمه بیکاری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این خدمات غیر حضوری ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: برای دریافت بیمه بیکاری کارگران باید برای کارگران رسمی یک سال و قراردادی ۶ ماه سابقه پرداخت سه درصدی بیمه بیکاری را داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: با شیوع کرونا مقرر شد تا کسانی که حتی یک ماه حق بیمه پرداخت نموده‌اند بیمه بیکاری به آنان تعلق گیرد و در اسفند، فروردین و اردیبهشت ۱۴ هزار و ۱۴۰ نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

عزیزی با اشاره به اینکه بسیاری از این افراد واجد شرایط دریافت بیمه بیکاری نبودند، تصریح کرد: از این تعداد هشت هزار و ۶۰۴ نفر مشمول دریاقفت مقرری بیمه بیکاری شناخته شدند و پس از دریافت پیامک شماره حساب و شبا خود را در سامانه ثبت کرددند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان کرمانشاه با بیان مبلغ بیمه بیکاری ادامه داد: به این افراد ۵۵ درصد حقوق پایه و پنج درصد به ازا هر نفر تحت پوشش به حساب آنان واریز شد.

وی اعلام کرد: با توجه به اطلاعات موجود در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نفر در استان کرمانشاه بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای اپیدمی تاکنون ۲۱ هزار و ۳۰۲ نفر با علایم کرونا در استان کرمانشاه بستری شدند و ۱۹ هزار و ۱۱۸ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

هم اکنون هزار و ۶۸ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۸۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۲ هزار و ۴۶۱ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری روز سه شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۷ آبان ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،۱۳ هزار و ۳۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و سه هزار و ۷۹نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۸۸ هزار و ۴۷۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۵۷۰ هزار و ۷۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۶۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند خانه بهداشتو تاکنون پنج میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۴۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار