مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: خبر و عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی با موضوع تولید فرآورده‌های گوشتی از گوشت سگ در مشهد تکذیب می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ 21 November 2020

به گزارش تابناک رضوی احمد شریعتی در این باره ابراز کرد: چندی است که در فضای مجازی، تصاویری از سلاخی تعدادی سگ با زیرنویسی با مضمون؛ «بازداشت رییس کارخانه تولید سوسیس بهتک در مشهد که روزانه 700 کیلو گوشت سگ را تبدیل به سوسیس می کرده» منتشر شده که با توجه بررسی های انجام شده، چنین واحد تولیدی، در مشهد و استان فعالیت نداشته و نیز تصاویر و مطلب منتشر شده، سال های پیش نیز با همین مضمون در فضای مجازی منتشر شده است.

 

وی ادامه داد: با عنایت به اینکه این موضوع باعث تشویش اذهان و نگرانی بخش زیادی از جامعه شده، ضمن تاکید بر نادرست بودن این ادعا از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این باره کمک خواسته ایم تا برخورد لازم در این جهت صورت پذیرد.

 

شریعتی یادآور شد: طی مکاتبه ای که با دادستان مشهد داشته ایم درخواست شده تا ضمن پیگرد قضایی، دستور لازم برای برخورد با برای عاملان انتشار چنین مطالبی که اعتماد عمومی را در حوزه امنیت غذایی و سلامت عمومی خدشه دار و زمینه سوء استفاده برخی معاندین علیه نظام اسلامی را فراهم می کنند را ابلاغ کند.

 

مدیرکل دامپزشکی استان اعلام کرد: همکاران این اداره کل، همواره در فعالیت های نظارتی خود، هوشیاری لازم را داشته و در صورت مشاهده چنین مواردی به ویژه، موارد مرتبط با گزارش های مردمی، در اسرع وقت، اقدامات قانونی را با هماهنگی دستگاه قضایی انجام خواهند داد.

 

وی با تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیر مجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی، از همه  شهروندان درخواست کرد، در صورت مشاهده موارد یاد شده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های  خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های 37250025و 37250035(شبکه دامپزشکی مشهد)، 1512(مرکز پیام اداره کل) و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذارند و یا با سامانه پیام کوتاه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان به شماره 300001512 در ارتباط باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار