به صورت سالانه
یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی در هر منطقه وجود شبکه حمل‌ونقل، جاده‌های ایمن و مناسب برای دسترسی و ارتباط با سایر مراکز مهم کشور است لذا استان اصفهان با انواع شبکه‌های راه از موقعیت کم نظیری در حمل و نقل برخوردار است.
کد خبر: ۹۱۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸ 21 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری قرآن اظهار کرد: این استان دارای ۳۹۹ کیلومتر آزاد راه، یک هزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ بوده که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته رشد بزرگراهی آن به صورت سالانه بیش از ۱۱.۳ درصد است.

وی افزود: این استان در کریدور شمال به جنوب و شرق و غرب کشور واقع شده و با ۹ استان دیگر همجوار بوده لذا یکی از استان‌های مهم مواصلاتی بین شمال و جنوب کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: وجود و وفور منابع مهم صنعتی، گردشگری، توریستی، زیارتی و … موجب شده تا استان اصفهان یکی از استان‌های پرترافیک باشد.

قاری قرآن با بیان اینکه استان اصفهان از موقعیت کم نظیری در حمل و نقل برخوردار است اظهار کرد: این استان انواع شبکه‌های آزاد راهی، بزرگراهی، اصلی، فرعی و روستایی کشور را در خود جای داده است.

وی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی در هر منطقه را وجود شبکه حمل و نقل و جاده‌های ایمن و مناسب برای دسترسی و ارتباط با سایر مراکز مهم کشور دانست و گفت: این موضوع در گرو ساخت انواع راه‌های مواصلاتی شامل آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها، راه آهن و مسیرهای دریایی و هوایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: توسعه زیر ساخت‌ها از الزامات مهم رشد اقتصادی و افزایش رفاه عمومی به شمار می‌رود. لذا سرمایه‌گذاری مستقیم در خصوص زیرساخت‌ها باعث فراهم شدن امکانات تولیدی و رونق بخشیدن فعالیت‌های اقتصادی می‌شود.

قاری قرآن ادامه داد: با کاهش هزینه‌های تجارت و حمل و نقل، زمینه بهبود رقابت پذیری فراهم و در نهایت به توسعه و رشد اقتصادی کمک می‌شود.

وی ساخت آزادراه‌ها را یکی از زیربناهای توسعه و از شاخص‌های توسعه‌یافتگی بیان کرد و گفت: کاهش در مصرف سوخت، استهلاک خودروها، آلاینده‌های زیست محیطی، کاهش مسافت و افزایش ایمنی در سفر از مزایای توسعه آزادراه‌ها در کشور به شمار می‌رود. که این امر موجب جلوگیری از اتلاف منابع کشور اعم از مادی و معنوی می‌شود و درنتیجه توسعه اقتصادی را به همراه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در پایان گریزی به پروژه آزادراه اصفهان-شیراز زد و گفت: تمام مواد مصرفی طرح ملی آزاد راه اصفهان- شیراز، ساخت داخل کشور بوده و کل عملیات فنی و اجرایی آن به دست کارگران و مهندسان توانمند ایرانی در حال اجراست.

قاری قرآن از مزایای این طرح به رفاه مسافر، ایمنی سفر و رونق هر چه بیشتر صنعت گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: نتایج پربار این آزادراه گام مؤثری برای رسیدن به معنای واقعی پیشرفت و رونق اقتصادی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار